شه‌دوست:

بازنگری طرح مطالعات جامع حمل و نقل تا مهرماه نهایی می‌شود/افزایش نظارت‌های تصویری بر ترافیک شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: بازنگری طرح مطالعات جامع حمل و نقل این شهر تا مهرماه امسال نهایی شود.

هادی شه‌دوست در نشست خبری امروز گفت: بازنگری طرح مطالعات جامع حمل و نقل این شهر تا مهرماه امسال نهایی شود و  بازنگری این طر را دانشگاه علم و صنعت انجام می‌دهد.

او تاکید کرد که آرامش روانی و روحی شهروندان برایمان مهم است، چون شهروندی که با حالت عصبانیت ناشی از ترافیک به خانه یا محل کار می‌رود قطعا بر روند روزانه زندگی‌اش اثر منفی می‌گذارد.

افزایش نظارت‌های تصویری بر ترافیک شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از کاهش ۳۳ درصدی کشته‌شدگان ناشی از حوادث و سوانح رانندگی و ترافیکی در این شهر خبر داد.

شه‌دوست گفت: در دو ماهه نخست سال گذشته، ۳۴ نفر و در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۲۳ نفر در شهر بر اثر سوانح ترافیکی و رانندگی جان خود را از دست دادند.

او گفت: تا پایان سال ۹۹، ۱۷۰ دوربین نظارت تصویری در معابر شهر نصب شده بود که هم اکنون تعداد این دوربین‌ها به ۲۲۵ دوربین رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین شمار دوربین‌های ثبت تخلف و تابلو‌های راهنمایی دیجیتالی در شهر را تا پایان سال ۹۹ به ترتیب ۲۲ و ۱۰ تابلو برشمرد و گفت: هم اکنون شمار دوربین‌های ثبت تخلف به ۱۵۰ سامانه و تابلو‌های راهنمایی دیجیتال به ۲۵ تابلو رسیده است.

شه‌دوست شمار تقاطع‌های هوشمند شهر را هم تا پایان سال ۹۹ نوزده تقاطع اعلام کرد و گفت: هم اکنون شمار این تقاطع‌ها به ۲۴ تقاطع هوشمند رسیده است.

او مجموعه اقدامات یاد شده را در جهت کاهش سوانح و حوادث رانندگی و ترافیکی مؤثر دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تأکید کرد که اگر نشست‌های شهرداری و شرکت «بیدود» منجر به توافق نشد در جهت دعوت از شرکت‌های دیگر فراخوان می‌زنیم.

شه‌دوست پیرامون اختلاف اخیر میان شهرداری و شرکت «پاک چرخ ایرانیان» بیدود گفت: قرارداد میان این دو، یک سری ایراد‌های شکلی و ماهوی دارد که در حال بررسی و اصلاح هستیم.

او با اشاره به اینکه تصمیم نهایی را شورای راهبردی خواهد گرفت، گفت: پیشنهاد مسئولان بیدود، تغییر مدل قرارداد است، اما تأکید ما یک بازی برد- برد است چرا که حق و حقوق شهروندان برایمان مهم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در واکنش به واگذاری بخشی از کمربندی شهر به شهرداری، تأکید کرد که با همکاری پلیس راهور به یک تصمیم جدی خواهیم رسید و گفت: در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار