نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

انسجام و پایبندی مردم، کشور را در مسیر پیشرفت قرار داده است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: تقویت انسجام، سرعت بخشی به اجرای طرح‌ها و دنبال کردن مدبرانه برنامه‌ها در تمامی جوانب برای حرکت موثرتر در مسیر پیشرفت و تعالی مورد تاکید است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در گردهمایی انسجام و پیشرفت که با حضور جمعی از گروه‌های مختلف مردمی و همچنین کارشناسان حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد گفت: شناخت کافی درباره میزان استحکام فرهنگ عمومی استان در پایبندی به ارزش‌ها و معارف دینی از اصول مقابله با تهاجم فرهنگی است و این دست مطالب باید در محور‌های اصلی فعالیت گروه‌های مردمی انسجام و پیشرفت گنجانده شود.

به گفته وی رشد و بالندگی انقلاب اسلامی تا به امروز بر اثر انس و الفت و حضور مردم در صحنه شکل گرفته است و اگر این انسجام و همدلی مردمی وجود نداشت، ممکن بود فتنه‌های دشمن به نتیجه رسیده و دستاورد‌های انقلاب محقق نشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری می گوید در تدوین برنامه‌های راهبردی گروه مردمی انسجام و پیشرفت، کار محوری، حساب‌شده و تخصصی لازم است.

وی گفت:گروه‌های مردمی می‌توانند با وحدت و انسجام و با تدوین دقیق ضرورت‌ها و باید‌های استانی، برنامه‌های سازنده و راهکار‌های عملیاتی را به مسوولان ارائه کنند؛ دستاورد‌های بزرگ انقلاب و نظام حاصل انس و الفت و همراهی مردم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفتشرایط امروز چهارمحال و بختیاری قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و اقدامات مهم و موثری در مسیر پیشرفت و تعالی این استان در این سال‌ها انجام شده است، اما ضرورت‌ها بسیار است و نشانه‌های محرومیت در برخی مناطق همچنان وجود دارد که باید برای به سرانجام رساندن آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی می گوید در دوران پیش از انقلاب شرایطی وجود داشت که اجازه نداد استان چهارمحال و بختیاری به جایگاه خود دست یابد و ظرفیت‌های آن تبلور یابد، اما اینک با شکل‌گیری گروه‌های مردمی فراجناحی که با هدف کمک به تعالی استان دورهم گرد آمده‌اند، فرصت برای یک کار بزرگ ایجاد شده است که لازم است همچنان انس و الفت سرلوحه این حرکت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت:چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است و زمینه برای انجام کار نیز در آن گسترده است. اکنون راه برای حضور و فعالیت همگانی باز است و لازم است دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی مراکز علمی استان برای دانش‌بنیان کردن پیشرفت به میدان آمده و کار را با جدیت و تلاش دنبال کنند.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: بدون شک کار بزرگ نیاز به مقدمه و زمان دارد از این رو نباید انتظار داشت که اقدامات شکل گرفته در گروه‌های مردمی در فرصت کوتاه به نتیجه برسد، اما مهم آن است که همچنان حضور در میدان و کمک به یکدیگر حفظ و تقویت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام می گوید فرهنگ اجتماعی حاکم بر جامعه همواره بازتاب بیرونی بیشتری دارد و باید دانست که استان در خارج از محدوده جغرافیایی با چه شاخصه‌های فرهنگی سنجیده و شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


حجه الاسلام والمسلمین نکونام، از شکل‌گیری گروهی مردمی با هدف انسجام و پیشرفت فارغ از وابستگی‌های جناحی، منطقه‌ای و قومیتی در استان چهارمحال و بختیاری ابراز خرسندی کرد و گفت: میدان برای پیوستن افراد به این گروه همواره باز است و تنها باید مراقب بود که ضرورت‌ها و باید‌های استان در جریان فعالیت‌های مدنظر باشد.

به گفته وی این گروه مردمی می‌تواند به عنوان یک پشتیبان و بازوی فکری و حمایتی برای همه مسوولان عمل کنند و نظرات و مطالعات جمع‌بندی شده خود را به نماینده، ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی ارائه کرده و پیگیری و اقدام را نیز از آنان مطالبه کند.

رهاورد سفر رییس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری در نوزدهم خرداد امسال، تصویب بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات است که باید ثمره آن را مردم در آینده‌ای نزدیک ببینند و این امر نیاز به انسجام تمام بخش‌ها در حوزه مدیریتی و همچنین گروه‌های مردمی دارد.

در گردهمایی انسجام و پیشرفت، جمعی از کارشناسان به طرح مسائل و ضرورت‌های استان در حوزه فرهنگی و اعتقادی، اقتصادی و دانش‌بنیان، بانوان و جمعیت، امور شهرسازی، آسیب‌های اجتماعی، امور سلامت و امور جوانان و همچنین ارائه راهکار‌ها و برنامه‌های قابل اجرا در این حوزه‌ها پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار