استاندار قزوین در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شرکت کرد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، شرکت کرد.

در این جلسه روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

قزوین پس از زنجان دومین استانی بود که برای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان انتخاب شد.

به گفته مهدی ورسته مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تاکنون هزار و ۴۳۰ واحد نانوایی در استان به کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

او افزود: تنها ۱۵۰ واحد نانوایی در استان قزوین کارتخوان هوشمند ندارند که بخش عمده موانع به مسائل صنفی و حقوقی فرد دارنده جواز کسب مربوط می‌شود.

با اجرای طرح آزمایشی نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های استان قزوین، تخلفات مربوط به این صنف به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

درجلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه دستاورد‌های اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح و اعلام شد تا کنون ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و قرار است تا پایان تیرماه این رقم به ۱٠٠ درصد برسد.

بر اساس همین گزارش برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد تا کنون ۴٠ درصد یارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵٠ هزار میلیارد تومان به صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح به صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم باز می‌گردد.

رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود، اظهار داشت: اراده دولت بهینه سازی نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.