کارگاه منطقه‌ای آموزش مربیان تئاتر بچه‌های مسجد به همت حوزه هنری استان فارس با حضور علاقه‌مندانی از ۶ استان کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: کارگاه منطقه‌ای آموزش مربیان تئاتر بچه‌های مسجد، با شرکت حدود ۷۰ هنرمند عرصه نمایش مسجدی، از ۶ استان جنوبی و مرکزی کشور در شیراز آغاز شده است.

اصغر گروسی گفت: کارگاه یاد شده یکی از دوره‌های سلسله برنامه محرابیان است که در این رویداد آموزشی، هنرمندانی از استان‌های فارس، اصفهان، یزد، چهارمحار و بختیاری، کرمان و بوشهر، حضور دارند.

او گفت: مربیان این کارگاه سید حسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد از اساتید نام آور ملی عرصه تئاتر مسجد هستند که سال ها در این عرصه فعالیت دارند و هدف این دوره ارتقا توانمندی هنری مربیان جوان مسجدی است.

گروسی به حضور مسئولین واحد هنرهای نمایشی حوزه های هنری استان های میهمان اشاره و گفت: این کارگاه فرصتی است تا زمینه هم افزایی و تبادل توان هنری استان های شرکت کننده فراهم گردد و انشالله بتوانیم در ماه های آتی بتوانیم شاهد رویداد های مشترک کیفی از سوی استان‌ها باشیم.

او گفت: در روز پایانی این کارگاه آموزشی روسای حوزه های هنری استان های میهمان نیز به این جمع اضافه خواهند شد تا با حضور کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر جشنواره تئاتر فجر، جلسه هم‌اندیشی برگزار شود.

گروسی توجه به تئاتر بچه‌های مسجد را در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری ارزیابی و گفت: در این رویداد فرهنگی هنری، آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز همراهی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.