عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: هنگام صدور کد رهگیری در زمان انعقاد قرارداد اجاره در مشاور املاک، به جز هزینه حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده،  هیچ رقم دیگری نباید از موجر یا مستاجر اخذ شود.

آقای عبدالله اوتادی گفت: در صورتی که قراردادی در خارج از مشاور املاک منعقد شود و سپس موجر یا مستاجر برای دریافت کد رهگیری مراجعه کنند باید هر دو طرف حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند. 

پیش از این اعلام شده بود که مستاجر و موجر نباید هیچ هزینه ای بابت صدور کد رهگیری پرداخت کنند این در حالی است که برخی از مستاجران اعلام کردند که در هنگام عقد قرارداد اجاره، مشاوران املاک هزینه جداگانه ای بابت صدور کد رهگیری دریافت می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بهترین راه برای جلوگیری از مشکل اینه که زیر ساخت های گرفتن کد رهگیری رو بدن به دفاتر پیشخوان
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۳:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
برای تمدید قرار داد میبایست تمحیدادی صورت بگیرد که مستاجر وموجر در همان دفتر مجدد بروند وقرداد تمدید در آنجا نوشته شود بدون ریالی کمسیون وفقط 9 درصد ارزش افزوده ودر نهایت 150 تا 200 هزار تومان حق التحریر که آن هم سختی ندارد چون در سیستم‌ها ثبت شده هست فقط تاریخ تغییر میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
منکه رازی نیستم ازاملاکیاچرابایداین همه پول بگیرن آزادم یه برگه می‌نويسن یک ملیون ازهردوطرف پول میگیرن آخه خداروخوش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
چرا اینقدر برای مردم هزینه می تراشید؟
نگاه کنیم ببینیم پول هایی که از همدیگه می گیریم خوردن دارد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خب چرا باید این کد اجباری بشه حتی برای افتتاح حساب و.... که املاکی ها الکی پول نوشتن برگه ای رو بگیرن که براش هیچکاری نکردن.
آخرین اخبار