مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌ به‌عمل آمده کتاب های درسی ۴۱ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز دوره‌های مختلف تحصیلی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی رایگان شد.

موسوی نژاد در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان شهرستان‌های درمیان، سربیشه، زیرکوه و نهبندان باید در سامانه کتاب‌های درسی ثبت سفارش کنند و پس از تخصیص اعتبارات، وجوه پرداختی دانش‌آموزان برمی‌گردد.

او گفت: چالش‌های ایجاد شده در فرآیند تعلیم و تربیت بر اثر شیوع بیماری کرونا ثابت کرد که نقش بی‌بدیل معلم و ارتباط چهره به چهره وی با دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضوری هیچ جاگزینی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر تقدم داشتن مسایل تربیتی و پرورشی با موضوعات آموزشی تأکید کرد و گفت: توسعه جامعه در تمامی ابعاد و گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی مستلزم اولویت‌بخشی به فرایند تعلیم و تربیت در تمامی لایه‌ها و سطوح اجتماعی است.

موسوی نژاد گفت: تدوین صحیح برنامه‌ها به گونه‌ای که زمینه‌ساز تسریع و تحقق تربیت نوین اسلامی در قاموس سند تحول بنیادین و در راستای تمدن سازی شود از جلوه‌های موفقیت در فرآیند تعلیم و تربیت است.

او  به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک در محیط کلاس درس و اماکن مسقف اشاره کرد و گفت:  عادی انگاری و کم‌توجهی به مسایل بهداشتی، زمینه گسترش و شیوع مجدد بیماری کرونا را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اساس مدیریت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید مبتنی بر سیره عملی مدیریت نبوی و علوی باشد، زیرا لازمه پویایی آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزانی نقاد، مطالبه‌گر انقلابی، ولایتمدار، متعهد، مومن، مسئولیت‌پذیر، پژوهشگر و مشارکت جوی مبتنی بر شرع مقدس است.

او گفت: مشارکت خانواده‌ها و انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس، در فرایند تعلیم و تربیت می‌تواند بسیاری از نیاز‌های آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب را مرتفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.