دومین همایش گردشگری ادبی استان فارس به همت فعالان فرهنگی و ادبی در مجموعه سعدیه شیراز برگزار و در این رویداد بر توجه فعالان گردشگری بر روایتگری موضوعیِ و ادبی تاکید شد.

محمد یوسف رستمی دبیر همایش و مدیر عامل انجمن فرزندان پارسه استان فارس بر ضرورت برگزاری مراسم گردشگری ادبی در کشور و به ویژه در استان فارس و شهر شیراز تاکید کرد.

او گفت: شیراز شهر شعر و ادب با استفاده از پتانسیل های غنی گردشگری ادبی، به ویژه وجود آرامگاه های مشاهیر بزرگ در این شهر خصوصا دو تن از بزرگترین شاعران جهان حافظ و سعدی شیرازی می‌تواند به این چرخه گردشگری به ویژه گردشگری ادبی کمک کند.

کتایون نمیرانیان، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و سخنران علمی این همایش به موضوع مناسبت‌های مکتوب در ایران باستان اشاره کرد و گفت: تقویم باستانی ایرانیان یکی از دقیق ترین تقویم های دنیا است.

مدیرگردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این همایش با موضوعی با عنوان "روایتگری در میراث باستان" از عدم توجه برخی گردشگران و آژانس های گردشگری به مجموعه سعدی انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر فعالان گردشگری به سعدی و مقوله نوشتن و آموزش های تخصصی در بسته های گردشگری ادبی شد.

امیرحسین حکمت نیا گفت: نوشتن بسته گردشگری، ادبی، فنی، کاری تخصصی است که آموزش های لازم و تخصصی را می طلبد و این مقوله جدا از بسته گردشگری فرهنگی است.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز به روایتگری در گردشگری خلاق اشاره کرده و گفت: راهنمایان گردشگری نباید صرفا اطلاعات تاریخی و معماری به گردشگر ارایه کنند و مهم این است که گردشگر بداند در محل چه اتفاق ها و حوادثی رخ داده است که این مهم با استفاده از روایتگری بدست می آید.

به همت انجمن فرزندان پارسه استان فارس با همکاری دفتر امور مجامع تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان فرهنگی،اجتماعی شهرداری شیراز و با حضور جمعی از مدیران اجرایی کارشناسان میراث و گردشگری، فعالان فرهنگی و ادبی، دومین همایش گردشگری ادبی استان فارس در شیراز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار