بیش‌از ۲ هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۴۲۷ تن کالا در سه ماهه نخست سالجاری از طریق مرز دریایی چابهار به سایر کشورها ترانزیت شده است.

  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب سیستان و بلوچستان، عبدالباسط پیری گفت: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، چهارراه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسع ه ترانزیت، تجارت و حمل و نقل بین المللی محسوب می‌شود.

او به نقش چابهار در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: این بندر در محل تلاقی ۲ کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور بشمار می‌رود.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به اینکه مقوله ترانزیت با اقتدار اقتصادی، افـزایش درآمد ملی، اشتغالزایی، توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری ارتباط ویژه‌ای دارد، در تلاشیم سالجاری میزان ترانزیت کالا را از طریق مرزهای تحت پوشش این اداره کل در راستای اهداف تعیین شده در سطح ملی افزایش داده و سهم قابل توجهی در تحقق هدف تعیین شده داشته باشیم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار