مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند دو زیر سویه امیکرون هم اینک مسئول ۷۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در این کشور هستند.

همه گیری کرونا در جهان گرچه مدتی است فروکش کرده است، اما دانشمندان به شدت نگران گسترش زیرسویه‌های امیکرون هستند که قدرت سرایت بالاتری دارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ سویه امیکرون قدرت سرایت پذیری بالاتری دارند و هم اینک بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به این دو زیرسویه مرتبط است.

سازمان جهانی بهداشت نیز در ماه مارس این دو زیرسویه را به دلیل قدرت سرایت زیاد در دایره رصد خود قرار داد. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اتحادیه اروپا هم اعلام کرد دو زیرسویه BA.۴ و BA.۵ را در لیست موارد نگرانی خود طبقه بندی کرده است.

با افزایش نگرانی‌ها در این باره، سازمان غذا و داروی آمریکا هفته گذشته از غول‌های داروسازی این کشور خواست دوز‌های تقویتی (دوز سوم و چهارم) واکسن‌های خود را بر اساس دو زیرسویه جدید امیکرون به روز رسانی کنند.

براساس آمار‌های اعلام شده زیرسویه BA.۴ مسئول ۱۶.۵ درصد، و زیرسویه BA.۵ مسئول ۵۳.۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا محسوب می‌شود. این دو زیرسویه هم اینک جایگزین سایر سویه‌های کرونا در آمریکا شده اند و مسئولان این کشور نگران هستند با آغاز فصول سرد سال دوباره شاهد شیوع افسارگسیخته کووید ۱۹ در کشور باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.