یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه بیماری "وبا" درمان پذیر است گفت : در بسیاری موارد این بیماری خفیف بروز پیدا کرده و در برخی موارد بدون علامت است.

فیض الله منصوری گفت : بیماری از طریق آب و غذای آلوده انتقال پیدا می‌کند و بهترین راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی است.

به گفته متخصص بیماری‌های عفونی اگر افراد قبل و بعد از غذا دست‌های خود را با دقت با آب و صابون بشویند، تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌شود.

نکته مهم دیگر در بحث پیشگیری از این بیماری نبود مصرف خوراکی‌های خام مانند میوه و سبزی قبل از ضدعفونی و گندزدایی است.

یکی از مهمترین راه‌های انتقال این بیماری مصرف آب آلوده است افراد به هیچ عنوان از آبی که از سلامت آن مطمئن نیستند مصرف نکرده و حتما از آب لوله کشی شهری یا آب معدنی استفاده کنند.

 اسهال نشانه بارز ابتلا به وبا است طیف علائم در بیماری وبا گسترده است و ممکن است در برخی افراد علائم خفیف بروز پیدا کرده و بعد از مدتی خودبخود خوب شود و در برخی این علائم بصورت شدید ظاهر شود.

مواردی داریم که افراد مبتلا هیچ علامتی از خود بروز نمی‌دهند.

در هر صورت توصیه می‌شود افراد با مشاهده علامت اسهال (خفیف یا شدید) حتما در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در حال حاضر درمان‌های مناسبی برای این بیماری وجود دارد و اگر فرد به موقع مراجعه کند، بیماری به راحتی درمان می‌شود و خطری وجود ندارد.

ترس از بیماری وبا ریشه تاریخی دارد، اما در حال حاضر با وجود مراکز درمانی بسیار و درمان مناسب برای این بیماری، جای نگرانی نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.