رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: علت این که سیاست‌های کلی سلامت اجرا نشده اند، باید مورد بررسی قرار بگیرد و سهم دستگاه‌ها و کم کاری‌ها اعلام شود.

رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی در اولین نشست بررسی موانع و راهکار‌های اجرای سیاست‌های کلی سلامت گفت: در سال اخیر شاهد ورود دستگاه‌های مختلف به حوزه سلامت هستیم و عده‌ای عملکرد حوزه سلامت را ناکارآمد می‌دانند. به نظر ما علت طلبکار شدن گروه‌های مختلف از نظام سلامت این بوده که اجرای سند بالادستی سیاست‌های کلی سلامت نادیده گرفته شده است.

او گفت: علت این که سیاست‌های کلی سلامت اجرا نشده اند، باید مورد بررسی قرار بگیرد و سهم دستگاه‌ها و کم کاری‌ها اعلام شود. این که عده‌ای به اسم ناکارآمدی، جامعه پزشکی را متهم کنند، درست نیست.

رئیس زاده گفت: اجرای سیاست‌های کلی سلامت حجم عمده مشکلات نظام سلامت و جامعه پزشکی را حل خواهد کرد و دوستان در دولت و مجلس و رسانه همت بگذارند و بدون مچگیری و اتهام زنی هایی چون انحصارطلبی و منفعت طلبی به دنبال راهکار‌هایی برای اجرای سیاست‌های کلی سلامت باشند. به نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بهتر از سایر نهاد‌ها می‌تواند اجرای سیاست‌های کلی سلامت را پیگیری کند و ما در نظام پزشکی حمایت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.