فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: وقوع سرقت ها باعث نگرانی مردم شده است و ۵۵ درصد از پرونده‌های دادسراها را این امر به خود اختصاص داده است.

سرهنگ پورامینایی گفت: همه نسبت به تولید امنیت نقش داریم و همه سازمان‌ها و نهاد‌ها باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند تا مردم احساس امنیت بیشتر و رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

او می‌گوید: یکی از سازمان‌هایی که به خوبی نقش خود را در موضوع امنیت ایفا می‌کند رسانه است و موضوعات متفاوتی در امنیت نقش دارند و سازمان‌های زیادی باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

به گفته سرهنگ پورامینایی پدیده‌ای که در جامعه وجود دارد و مردم نگرانی دارند موضوع سرقت است و ۵۵ درصد از پرونده‌های دادسراها را به خود اختصاص داده است.

او گفت: در اسفندماه پارسال دستورالعملی به همه سازمان‌ها در پیشگیری از وقوع سرقت به همه سازمان‌ها ابلاغ شد و مسائل مختلفی در سرقت دخیل هستند که عمده آن تورم، بیکاری و ... است و ۱۷۷ وظیفه برای ۲۷ سازمان برای پیشگیری از سرقت تعریف شده است.

سرهنگ پورامینایی می‌گوید: درخواست ما ار رسانه‌ها این است که به این حوزه ورود کنند، سرقت و معضلات اجتماعی سطح جامعه از دغدغه‌های مردم است.

او گفت: درخواست ما از رسانه‌ها این است که به این حوزه ورود کنند، چونکه سرقت و معضلات اجتماعی سطح جامعه از دغدغه‌های مردم است.

به گفته سرهنگ پور امینایی ۱۳ درصد وظایف پیشگیری از سرقت به عهده نیروی انتظامی است و بقیه سازمان‌ها نیز دخیل هستند چراکه هم اکنون سرقت به یک زنگ خطر تبدیل شده است و با همه اقداماتی که پلیس به منظور پیشگیری از سرقت انجام می‌دهد، از ابتدای امسال ۲۰ درصد افزایش سرقت در شهرستان کرمان داشته ایم.

او گفت: سرقت در صدر جرائم قرار گرفته است که دو مورد سرقت‌های سیم برق و کابل مخابرات دیگری سرقت‌های مربوط به ادارات که هیچ اقدامی برای حفاظت نمی‌کنند در صدر سرقت‌ها هستند.

سرهنگ پورامینایی می‌گوید: ۱۶ درصد سرقت‌ها از ساختمان‌های در حال احداث و نیمه کاره، اماکن خصوصی است و سالها است که اعلام کرده ایم در پروانه ساختمان تائیدیه امنیتی از پلیس بگیرید.

او در خصوص معتادان متجاهر گفت: چندین هزار نفر در شهر رها هستند و ۱۱ سازمان در جمع آوری، درمان، نگهداری و مراقبت پس از درمان و اشتغال و برگشتن به جامعه نقش دارند و پلیس و دستگاه قضایی در جمع آوری دخیل هستند.

سرهنگ پور امینایی می‌گوید: ۹۲۰ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان وجود دارد و معتادان به راحتی سرقت کرده و اموال سرقتی را در این کارگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

او گفت: ساماندهی اتباع بیگانه خواسته پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: جمع آوری متکدیان وظیفه شهرداری است و شهرداری باید مکانی برای این افراد در نظر بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار