معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از اجرای طرح نشاط اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌های استان خبر داد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی از اجرای طرح نشاط اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی سپاه کربلای مازندران و دیگر سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در سواحل و تفرجگاه‌های استان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، طرح مشاوره فعال، تئاتر خیابانی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی از جمله این اقدامات است.

او ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری در مازندران را از مهمترین مولفه‌های پلیس در اجرای طرح سالم سازی دریا و تفرجگاه‌ها برشمرد و گفت: اقدامات انتظامی استان در قالب طرح‌های سالم سازی در چندین بخش پیش بینی و تعریف شده که می‌توان به اقدامات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی آن اشاره داشت.

سرهنگ ساداتی می‌گوید: یکی از رویکرد‌های موثر برای کاهش آسیب‌های موجود در سواحل دریا و تفرجگاه‌های استان ایجاد نشاط اجتماعی در این مکان‌ها است.

او پیشگیری، کنترل، مهار و مقابله با جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی از مهمترین ماموریت‌های پلیس در طرح ساماندهی سواحل دریا و تفرجگاه‌ها است و در این راستا نقش مشارکت‌های مردمی و انجام وظایف شهروندی از سوی شهروندان و مسافران نقشی مهمی دارد.

ساداتی با اشاره به بروز برخی ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در سواحل و تفرجگاه‌ها از سوی برخی افراد با تاکید بر ضرورت پیشگیری و مقابله هرگونه ناهنجاری اجتماعی، تاکید کرد و گفت: رعایت هنجار‌های اسلامی از مطالبات به حق مردم است.

او می‌گوید: اولویت پلیس در اجرای عدالت اجتماعی در طرح‌های انتظامی ایجابی است با تاکید بر مشارکت‌های مردمی و انجام وظایف شهروندی از سوی شهروندان و مسافران است و انتظار ما از مردم در سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توجه به حقوق عامه مردم است.

به گفته سرهنگ ساداتی آزاد سازی سواحل دریا به معنای ایمن بودن تمام نقاط دریا نیست و به همین منظور مسافران لازم است از شنا در مناطقی که طرح دریا در آن اجرا نشده پرهیز کنند تا خاطرات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار