معاون صنایع‌دستی استان یزد گفت: گردشگری و صنایع‌دستی ۲ مقوله با ارتباط مستقیم هستند و بالندگی هرکدام سبب رشد دیگری می‌شود.

محمدرضا دهقان مهرجردی از برگزاری رویداد‌های متنوع صنایع‌دستی هم‌زمان با برنامه‌های بزرگداشت ثبت جهانی یزد خبر داد و گفت: ۱۰ رویداد مرتبط با حوزه صنایع‌دستی هم‌زمان با برنامه‌های مربوط به ثبت جهانی و جشنواره تابستانه در یزد برگزار می‌شود که از ۱۶ تا ۳۱ تیر میزبان این برنامه‌ها هستیم.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان یزد، نه‌ تنها شهر یزد بلکه در تمام استان یزد رویداد‌های مربوط به صنایع‌دستی را خواهیم داشت، که نمایشگاه صنایع‌دستی اردکان در حسینیه بین‌الحرمین شریف‌آباد از ۱۶ تا ۱۷ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

دهقان مهرجردی گفت: ۱۶ تیر در حسینیه کوشک نو و حسینیه شاه ابوالقاسم از ۱۶ تا ۱۷ تیرماه به ترتیب ساعت ۲۰ تا ۲۳ میزبان برگزاری این رویداد‌ها هستیم.

او گفت: جشنواره ورزش همگانی، غذا و صنایع‌دستی نیز در پارکینگ ساحلی شاه ابوالقاسم برگزار می‌شود، که این رویداد ۱۷ تیر از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود و اجرای زنده خراطی نیز از برنامه‌های مربوط به صنایع‌دستی در بافت تاریخی یزد (کوچه گالری مجاور خانه باران) است که ۱۸ تیر از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری برنامه مرتبط دیگری در مسجد چهل محراب و بافت تاریخی در روز‌های ۱۸ و ۱۹ تیر خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها صنایع‌دستی یکی از محور‌های ثابتی است که شاهد برگزاری آن‌ها هستیم.

دهقان گفت: پس از ثبت جهانی، رونق برخی از صنایع‌دستی نیز با توسعه و رونق گردشگری افزایش یافت، از طرفی این فرصت بستر مطلوبی را برای رشد صنایع‌دستی فراهم کرده است که برای آن برنامه‌ریزی کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار