دانشمندان آمریکایی می‌گویند بیش از نیمی از زنانی که پیوند رحم داشتند توانایی بارداری خود را بازیافتند.

پیوند اعضا از دیرباز یکی از روش‌های موفق برای درمان بیماری‌ها و افزایش طول عمر افراد بوده است. یکی از پیوند‌هایی که به تازگی در جهان انجام می‌شود، پیوند رحم است. گرچه در گذشته این گونه تصور می‌شد که زنان فاقد رحم دیگر تا انتهای عمر توانایی بارداری ندارند، اما تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد پیوند رحم به خوبی توانسته به بارداری زنان کمک کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشمندان آمریکایی اعلام کردند بیش از نیمی از زنانی که رحم پیوندی دریافت کرده بودند با موفقیت فرآیند بارداری را طی کردند.

مطالعات محققان آمریکایی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بر روی زنانی که رحم پیوندی داشتند نشان داد از ۳۳ زنی که رحم دریافت کرده بودند، ۱۹ تن از آن‌ها (بیش از ۵۸ درصد) موفق به بارداری شدند که طی آن ۲۱ نوزاد به دنیا آمد.

دانشمندان می‌گویند پیوند رحم دیگر به عنوان یک واقعیت در جامعه پزشکی آمریکا مورد پذیرش قرار گرفته است که طی آن فرد می‌تواند در ادامه زندگی خود از موهبت فرزند برخوردار شود. هم اینک یک میلیون زن در آمریکا از مشکلات رحمی رنج می‌برند که می‌تواند با پیوند رحم توانایی بارداری خود را بدست آورد.

محققان تاکید دارند با افزایش تحقیقات و نیز استفاده از فناوری‌های روز می‌توان نرخ موفقیت زنان دریافت کننده رحم را در فرزند آوری افزایش داد. پیوند رحم گرچه به مانند پیوند سایر اعضا هنوز فراگیر نشده است، اما با یافته‌های جدید می‌توان به گسترش بیشتر آن امیدوار بود.

برچسب ها: پیوند رحم ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار