ثبت نام برای مراسم اربعین تا پایان تیر ادامه دارد

معاون حج و زیارت استان کرمان گفت: از ۱۰ تیر ۱۴۰۱، تاکنون ۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر از استان کرمان برای اربعین در سامانه سماح پیش ثبت نام کرده اند.

محمد علی مجد، معاون حج و زیارت استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان حج و زیارت استان کرمان برگزار شد، گفت: از ۱۰ تیر ۱۴۰۱، تاکنون ۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر از استان کرمان برای اربعین در سامانه سماح پیش ثبت نام کرده اند و این پیش ثبت نام تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

او می‌گوید: ثبت نام قطعی برای اربعین براساس شرایط کشور عراق است.

مجد گفت: به مردم توصیه می‌کنیم برای اعزام به عتبات در سامانه سماح ثبت نام کنند؛ زیرا در این سامانه اسامی مشخص است و مردم از طریق این سامانه بیمه هستند.

به گفته او زائران عتبات باید طبق نظر علوم پزشکی ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

مجد گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر از کرمان برای عتبات عالیات ثبت نام کنند؛ البته اربعین پارسال به علت شرایط کرونا هزار و ۲۸۱نفر از کرمان به عتبات عالیات اعزام شدند.

به گفته معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان طبق نظر وزارت کشور برای عرفه مرز‌ها باز است.

او گفت: شرکت جنوبشرق روز‌های فرد و شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی روز‌های چهارشنبه و جمعه تحت نظر سازمان حج و زیارت به صورت هوایی زائران را به عتبات عالیات اعزام می‌کنند؛ البته احتمال دارد تعداد پرواز‌ها کاهش یابد.

مجد می‌گوید: اعزام کاروان‌های عتبات عالیات به صورت زمینی از ششم تیر ماه آغاز شده است و در اولین اعزام دو اتوبوس vip با ۵۰ زائر از سوی شرکت مرکزی به عتبات عالیات اعزام شدند.

به گفته معاون حج و زیارت استان کرمان هزینه سفر به عتبات عالیات به صورت زمینی بین ۵ میلیون و ۸۰۰ تا ۶ میلیون تومان است.

به گفته او ثبت نام کاروان‌های زمینی به عتبات از طریق ۱۲۰ دفتر زیارتی مجوز بند پ تحت نظارت سراسر استان، کارگزاران زیارتی واقع در خیابان جهاد و شرکت جنوبشرق صورت می‌گیرد.

مجد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بازگشت زائران حج تمتع امسال ۲۴ و ۲۵ تیر انجام می‌شود.

به گفته او امسال هزار و ۲۵۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از ۲۲ خرداد به حج تمتع اعزام شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار