بیش از ۹۰۰ مورد عمل پیوند کلیه در کشور انجام شد

رئیس انجمن بیماران کلیوی کشور گفت:طی سال گذشته بیش از۹۰۰مورد عمل پیوندکلیه درکشور انجام شدکه این میزان درمدت مشابه سال ماقبل آن ۶۰۰ موردبوده است.

پناهی گفت: در حال حاضر ۱۸۰ دفتر نمایندگی فعال انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سراسر کشور وجود دارد که این دفاتر بیش از ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی را تحت پوشش قرار داده اند.


او می‌گوید:  درآمد ناشی از کمک‌های مردمی و خیران در سال ۱۳۹۹ در انجمن کلیوی کشور بیش از ۲۵ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۳۹۸ با رشد ۳۶ درصدی مواجه بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: درآمد ناشی از کمک خیران در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸ به میزان ۲ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است، کمک دریافتی از خیران در سال ۱۴۰۰ نیز ۴میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان و کمک‌های پرداختی به بیماران ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان بوده است.

به گفته پناهی تعداد پیوند کلیه در سال گذشته به بیش از ۹۰۰ مورد رسید که به میزان ۹ هزار و ۵۲ عدد کارت صادر شده این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۱۲۷ فقره کارت دیالیز پیوند صادر شده است.

او گفت: ۶ دستگاه دیالیز با ارزش تقریبی هر یک به میزان ۵ میلیارد ریال به همت انجمن مرکز تهیه شد و پس از هماهنگی با وزارت بهداشت این دستگاه‌ها به مناطق محروم ارسال شده که دو دستگاه توسط خیران تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.