آیت الله محمدرضا ناصری گفت: خالی شدن جامعه از فساد و حرکت به سوی خدا منوط به رعایت عفاف و حجاب است.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به آیات و روایات متعدد در زمینه اهمیت حجاب در جامعه گفت: قوام جامعه و سلامت دینی، روحی و روانی آن با حجاب گرده خورده است.

او حجاب را صیانت از وقار و شخصیت توصیف کرد و گفت: زن پیکره‌ای از اجتماع است و استکبار جهانی با ترویج بی بند و باری در جوامع و دور نگه داشتن مردم از عفاف و حجاب درصدد پیاده کردن اهداف شیطانی خود در جوامع اسلامی است و می‌خواهد فساد را از این راه وارد جامعه کند.

امام جمعه یزد خواستار توجه خانواده‌ها به تربیت الهی فرزندان شد و گفت: گاهی مشاهده می‌شود که برخی به فریب بانوان پرداخته و آنان را به کشف حجاب در خیابان ترغیب می‌کنند تا بی حجابی در جامعه عادی شده و جوانان تحت تاثیر این مساله قرار گیرند.

او گفت: کشف حجاب به ترویج فساد و بی بند و باری در جامعه منجر شده و پس از آن شاهد نفوذ جاسوسان خارجی خواهیم بود و سرانجام از خدا دور شده و جامعه به تباهی می‌رود.

آیت الله ناصری تأکید کرد که اگر می‌خواهیم کشورمان از فساد تهی شود و مردم به سوی خدا حرکت کنند باید به عفاف و حجاب در جامعه توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: منکرات باید در جامعه از بین رفته و معروف جایگزین آن شود.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به بیان اهمیت دعای عرفه و جایگاه ویژه آن در دین مبین اسلام پرداخت و از مردم خواست حضور پرشوری در چنین مراسم‌هایی داشته باشند.


آیت الله ناصری با بیان اینکه باید قدردان نعمت‌های خداوند متعال باشیم، گفت: اگر از نعمت سلامتی، عقل و فکر به درستی بهره نبریم باید پاسخگوی خداوند باشیم. در هر مسئله‌ای که می‌خواهیم رشد کنیم باید تقوا داشته باشیم و اصل سعادت و رشد ما در تقوای الهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار