معاون پرورشی مهاباد:

غنی‌سازی اوقات فراغت فرصتی برای کشف استعداد دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش مهاباد برگزاری کلاس‌های پایگاه تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را فرصتی برای کشف استعداد‌ها و ارتقای مهارت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف دانست.

احمد رحمانی ضمن با اشاره به شعار پایگاه تابستانی "هر دانش آموز یک مهارت"، گفت: پایگاه تابستانی هر ساله به عنوان اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس برگزار می‌شود، و امسال هم، برگزاری کلاس‌های پایگاه تابستانی، با توجه به تعطیلی مدارس در دوسال اخیر و دوری دانش آموزان از فعالیت‌های گروهی و اجتماعی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رحمانی گفت: بنابراین مدیران مدارس بهتر است از این فرصت پیش آمده استفاده کنند تا در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از برنامه‌های متنوع و خلاقانه پایگاه تابستانی رویش که شامل کلاس‌های مهارتی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اردویی است نقش مهمی را ایفا کنند.

وی گفت: در ۲ سال اخیر به غیر حضوری بودن مدارس، وابستگی شدیدی به فضای مجازی در دانش آموزان ایجاد شد به همین جهت مدیران مدارس با همکاری معلمان و اولیا می‌توانند، با برگزاری برنامه‌های متنوع خصوصا برنامه‌هایی مانند پایگاه تابستانی جهت کم کردن وابستگی، دانش آموازان را به استفاده از فضای فیزیکی هدایت کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش مهاباد در ادامه به جزئیات کلاس‌های تابستانی اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های پایگاه تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فرصتی را برای کشف استعداد‌ها و ارتقای مهارت دانش آموزان در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده است تا در طول سال تحصیلی، دانش آموزان بتوانند در گروه‌ها و تشکل‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی، هنری و .. در مدارس با هدف یادگیری مهارت، فعالیت موثری داشته باشند.

آیین فعالیت پایگاه تابستانی مهاباد

وی گفت: تابستان امسال جهت تقویت روحیه دانش آموزان، تمهیداتی در اماکن ورزشی مهاباد، کانونها، دارالقران جهت همکاری و ارائه فضا و امکانات به مدارس، فراهم شده، همچنین در زمینه ورزشی و ارائه تیم‌های تخصصی دانش آموزی در رشته‌های مختلف ورزشی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی در ارائه امکانات و تجهیزات ورزشی حامی مدارس است.

رحمانی گفت: امیدوارم در پایان تابستان و در برنامه اختتامیه، شاهد اجرای برنامه‌های مفید و مناسب و منتظر نتایج خوبی از طرف مدارس در برگزاری هر چه با شکوهتر پایگاه تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باشیم.

همچنین در این برنامه، اجرای سرود دانش آموزی، تک نوازی موسیقی، طراحی، دکلمه و مقاله به نمایش گذاشته شد.

آیین افتتاحیه پایگاه تابستانی با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی مهاباد، کارشناسان سازمان سازمان دانش آموزی، فرهنگی هنری، قرآن و عترت، مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌ها در کانون فرهنگی تربیتی فجر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.