هم اکنون ۵۳۶ نیروگاه خورشیدی بزرگ و کوچک در خراسان جنوبی فعال است.

برزگر معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۵۳۶ نیروگاه خورشیدی بزرگ و کوچک در استان با ظرفیت ۲۴ مگاوات فعال است.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت ۱۶۰ کیلووات به مجموع نیروگاه‌های فعال استان اضافه شده است و استان با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال از مناطق مستعد در زمینه استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی است.

برزگر گفت: در استان ۴ نیروگاه خورشیدی بزرگ به ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات و ۵۳۲ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت ۵.۵ مگاوات فعال است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: انرژی تولیدی نیروگاه‌های کوچک مقیاس از ابتدای سال، هزار و ۸۰۲ مگاوات ساعت بوده و درآمد حاصل از این میزان انرژی که بالغ بر ۴ میلیارد تومان است به مالکین این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

او گفت: با توجه به تولید ۲۴.۷۳ هزار مگاوات ساعت انرژی تولید شده به واسطه نیروگاه‌های کوچک مقیاس، تاکنون از تولید و انتشار حدود ۱۶ هزار تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری شده است.

برزگر گفت: با عنایت به مصرف آب و سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی برق، با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در مصرف ۵.۴ میلیون لیتر آب و ۷ میلیون متر مکعب گاز نیز صرفه جویی شده است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در ایام پیک زمستان و تابستان حدود ۷ درصد از پیک بار استان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود که کمک شایانی به تولید برق و کاهش خاموشی‌ها می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار