عرضه بهداشتی دام در ۳۰ جایگاه البرز به مناسب عید قربان

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: همزمان با روز عید سعید قربان، ۳۰ جایگاه ذبح بهداشتی دام در محل های از پیش تعیین شده توسط شهرداری های استان دایر می شود.

آقای توکلی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توصیه اکید ما ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است.

او می گوید: درعید قربان هشت اکیپ ثابت، ۱۱ اکیپ سیار، ۳۰جایگاه دام، ۳۱ بازرس گوشت، ۳۶ دکتر دامپزشک به حال آماده باش هستند.

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: این اکیپ‌ها در مناطق از پیش تعیین شده توسط شهرداری تمام شهرستان‌های استان مستقر بوده و شهروندان به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی و گوشت و آلایش دامی از خدمات بهداشتی این اکیپ‌ها به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

او می گوید: همچنین سه کشتارگاه فردیس، ساوجبلاغ و اشتهارد در روز عید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان می‌باشند.

آقای توکلی گفت: برای جلوگیری مردم از ابتلا به بیماری‌های مشترک به خصوص تب کریمه کنگو حتما از دستکش در هنگام کشتار و قطعه بندی لاشه استفاده کنند و لاشه قطعه قطعه شده را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه و امعاء و احشاء (جگر و دل و قلوه) را حداقل ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی البرز در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۳۷۱۷۹ وشماره تلفن ۳۲۲۵۵۳۱۱ اداره دامپزشکی شهرستان کرج و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.