توصیه دامپزشکی دزفول به ذبح قربانی در کشتارگاه دام

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: توصیه به شهروندان ذبح قربانی در کشتارگاه دزفول و رعایت مسائل بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری مشترک میان انسان و دام است.

محسن ورجاوند رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اشاره به فعال شدن ۲ تیم ثابت و ۲ تیم سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح قربانی در دزفول بیان کرد: فعالیت کشتارگاه دام دزفول از ساعت پنج صبح روز دوشنبه همزمان با عید قربان آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اداره دامپزشکی شهرستان دزفول در روز عید قربان آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی است و شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۴۲۴۲۰۹۱۱ خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح شوند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اشاره به وجود انواع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام گفت: رعایت مسایل بهداشتی در هنگام ذبح دام از جمله استفاده از دستکش، کلاه و ماسک به منظور جلوگیری از انتقال بیماری دام ضروری است.

وی با بیان اینکه صحت تمام دام‌های قربانی توسط کارشناسان دامپزشکی تیم‌های ثابت و سیار دزفول مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: به‌منظور جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید لاشه‌های دام تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه دست‌کم تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شوند تا ویروس از بین برود.

عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است که این مقام در سایه مبارزه با هوای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت‌های ناب به دست می‌آید.

روز دهم ماه ذی الحجه مصادف با عید قربان از بزرگترین عید‌های مسلمانان است؛ این روز یادآور فداکاری و ایثار حضرت ابراهیم (ع) در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل (ع) در قربانگاه عشق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.