سرپرست اداره کل دامپزشکی قزوین هشدار داد کشتار دام‌ها خارج از محیط کشتارگاهی خطر انتقال بیماری‌ها را با خود به همراه دارد.

مهدی جلوخانی گفت: رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، خطر انتقال بیماری‌های مشترک دام به انسان را از میان می‌برد در غیر این صورت احتمال انتقال بیماری از جمله تب کریمه کنگو وجود خواهد داشت.

 اگر به هر دلیل امکان ذبح دام در محیط‌های کشتارگاهی وجود نداشته باشد، باید فردی که اقدام به ذبح دام می‌کند حتما دستکش و چکمه و لباس مناسب به همراه داشته باشد و ابزار ذبح ضدعفونی شود و همچنین خونابه‌ها نیز به شیوه بهداشتی دفع شود.

 با توجه به اینکه تب کریمه کنگو در دام‌ها بدون علامت است، پس از ذبح باید لاشه به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (نه سردخانه) قرار گرفته شد تا خطر انتقال این بیماری از میان برود.

 ۳۰ تیم دامپزشکی قزوین متشکل از ناظران بهداشتی و شرعی امروز مصادف با روز عید قربان به شکل رایگان کار معاینات قبل از کشتار و نظارت شرعی بر ذبح دام‌های قربانی را در کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند.

 شهروندان در صورت نیاز می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ با تماس با تلفن ۱۵۱۲ از خدمات رایگان دامپزشکی در روز عید قربان بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار