حیدری:

اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از اعتبارات استانی برگشت بخورد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از اعتبارات استانی برگشت بخورد.

آقای حیدری با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت، گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات در حوزه عمرانی، ۹ هزار میلیارد تومان در حوزه تسهیلات بانکی و ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات غیرنقدی شامل تخصیص تجهیزات به شهرداری‌ها، اتوبوس شهری، قیر و خودروی آتش‌نشانی است.

تخصیص قیر به پروژه‌های راه‌سازی مشروط به تکمیل زیرسازی است، هر چه عملکرد بالاتر باشد، تخصیص قیر نیز بالاتر می‌رود، اختصاص خودروی آتشنشانی ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری بود.


بیشتر بخوانید


وعده تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری داده شده بود که تاکنون اعتبارات سفر به استان اختصاص پیدا نکرده است، درصدد هستیم تا قبل از آغاز فصل سرما این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کند و عملیات عمرانی پروژه‌ها آغاز شود.

 اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری باید طی دو سال جذب و هزینه شود، با تکمیل پروژه‌های عمرانی شاهد تحول در استان خواهیم بود.

 برخی پروژه‌های عمرانی دارای بدهی به پیمانکار هستند، برای مثال در پروژه راه‌آهن مبارکه- سفید دشت به شهرکرد حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار داریم که در صورت تخصیص اعتبار باید این بدهی تسویه شود.

 تورم بر قیمت تمام شده پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار است و نمی‌توان به‌طور دقیق و با قطعیت اعلام کرد هر پروژه نیازمند چه اندازه اعتبار است.

حیدری با بیان اینکه جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری بسیار حائز اهمیت است، گفت: جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از اعتبارات استانی برگشت بخورد.

باتوجه به اینکه در خصوص عملکرد قرارگاه محرومیت‌زدایی استان رضایت کافی نداریم، اما این استان رتبه پنجم جذب اعتبارات در این حوزه را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

هزینه راه‌سازی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری بالا است، در حال حاضر ۱۶ تونل در حوزه راه‌ها و ۱۵ تونل در پروژه راه‌آهن در استان فعال است، متاسفانه تخصیص اوراق به پروژه‌های عمرانی، پیمانکاران را با مشکلات جدی مواجه کرد.

پروژه‌های عمرانی باید دارای دارای پیوست فرهنگی باشند، قطعا مسائل فرهنگی، آداب و رسوم و مسائل قومی در پروژه‌های جدید لحاظ می‌شود.

 تونل دشتک به فارسان در مرحله لایینگ قرار دارد که این کار بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است، برای این پروژه مشکل اعتباری وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد، همچنین در پروژه چهارخطه شهرکرد به شلمزار مشکلات اجتماعی در حوالی قبرستان شهر کیان موجب بروز مشکلاتی شده است و ایجاد پل و تغییر مسیر نیز عملا امکانپذیر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
شهرهای صنعتی را در شهرستانهای دهگانه احداث کنید متنها یک ریال بر نمیگردد که میلیاردها تومان هم میبایست در این استان محروم در طول قرن‌ها هزینه شود.
آخرین اخبار