آقای بهمن ضیاء مقدم گفت: تعداد محدودی شرکت، بدون پیشرفت، موتورسیکلت برقی تولید میکنند و اصرار به ادامه این کار دارند، اما قیمت بالای باتری، هزینه تولید این نوع از موتور سیکلت را افزایش میدهد.
او گفت: در کشور محدودیتهایی مانند نبود ایستگاههای شارژ برای وسایل نقلیه برقی وجود دارد. موتورسیکلتهای برقی قدرت پیمایش طولانی ندارند و مجبور هستند ۴ تا ۵ ساعت وقت برای شارژ صرف کنند.
به گفته این فعال صنعت موتورسیکلت، باتری موتورسیکلت برقی که هزینه آن نصف بهای این نوع از وسیله نقلیه است، هر ۲ یا ۳ سال یکبار، باید تعویض شود که به همین دلیل، موتورسیکلت برقی فقط مورد استقبال اقشار خاصی قرار میگیرد.
تولید موتورسیکلتهای برقی از از سال ۹۹ در کشور آغاز شده و آقای سید شهریار زینی، مدیر گروه توسعه فناوریهای نوین خودرویی و طرحهای کلان ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفته، قرار است یک شرکت دانش بنیان ایستگاه شارژ موتورهای برقی را طراحی کند.