اجرای ۳۵۰ هزار هکتار عملیات اجرایی آبخیزداری در همدان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از اجرای ۳۵۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در این استان خبر داد.

محمد مهدی آرتیمانی گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای طرح آبخیزداری است،  از این میزان اراضی تاکنون در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی طرح مطالعه آبخیزداری انجام گرفته و از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی مطالعه شده در ۳۵۰هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است.

امسال در برنامه پیش بینی شده برای حوزه آبخیزداری استان همدان از محل اعتبارات استانی و ملی از دو محل محرومیت زدایی و تملک سرمایه به استان همدان اختصاص داده شده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن مصوب شده و از ابتدای تیرماه کار در عرصه‌ها آغاز شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در اعتبارات استانی نیز سالانه حدود دو میلیارد تومان مصوب در بخش آبخیزداری استان است که در همه شهرستان‌های استان از لحاظ اعتبارات استانی و ملی طرح تعریف می‌شود و با توجه به اعهتبارات اختصاص یافته به استان عملیات اجرایی در حوزه‌ها انجام می‌گیرد.

آبخیزداری رویکردی برای کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از فرسایش در عرصه‌های منابع طبیعی بوده تا از پرشدن مخازن پایین دست و سازه‌های آبی جلوگیری شود همچنین این اقدام موجب افزایش پوشش گیاهی شده و به معیشت آبخیزنشینان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان کمک می‌کند.

برچسب ها: آبخیزداری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.