مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: ۳۵ باب کتابخانه عمومی این استان با توجه به کاهش ساعت اداری در استان به صورت ۲ نوبته فعال خواهند بود.

عباس حسین زاده  گفت:  این تصمیم با توجه به تعطیلی‌ها و کاهش ساعت اداری به دلیل گرما و کاهش مصرف برق در خوزستان همچنین برای استفاده مردم از کتاب و کتابخوانی اتخاذ شد.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی دفاع مقدس در خوزستان یک فعالیت ملی و فرهنگی برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با ارزش‌های دفاع مقدس است.

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  می‌گوید:  این جشنواره در سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول با محور معرفی مفاخر دفاع مقدس استان آغاز شد  و در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

این مقام مسئول به تدوین سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی خوزستان برای افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۱۹ باب کتابخانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۸۱ کتابخانه نهادی و ۳۸ باب مشارکتی است.

به گفته آقای حسین زاده؛   به ازای هر ۲۱ هزار نفر یک کتابخانه در خوزستان وجود دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  ادامه داد: خوزستان جزء پنج استان اول کشور در تعداد کتابخانه و نیرو است، به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۶ عنوان کتاب موجود است و در حال حاضر ۹۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.

این مقام مسئول گفت: قبل از شیوع کرونا بیش از یکصد هزار نفر در کتابخانه‌های استان عضو بودند، اما با شیوع کرونا تعداد اعضای کتابخانه‌های استان کاهش یافت.

او می‌گوید: برنامه راهبردی کتابخانه‌های استان، با هدف ارتقاء سرانه، عضو و امانت دهی کتاب تدوین شده است، ملاک سرانه میزان مطالعه نیست چرا که تعاریف مختلفی از سرانه مطالعه وجود دارد.

عباس حسین زاده  گفت: بر اساس این سند راهبردی باید تا سال ۱۴۰۴ تعداد عضو در کتابخانه‌های استان به ۱۹۶ هزار نفر افزایش یابد و میزان امانت دهی کتاب به چهار میلیون جلد برسد.

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  گفت: با استاندارد سازی امکانات در نظر داریم که تا سال ۱۴۰۱ کتابخانه‌ها به شرایط ایده آل برسند، بر اساس این برنامه پنج هدف ارتقاء خدمات، توسعه زیر ساخت، بهبود و توسعه بهره گیری از ظرفیت سازمانها، بهبود خدمات و توانمند سازی نیروی انسانی و استاندارد سازی خدمات را مد نظر داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار