سرپرست معاونت بورس وزارت علوم گفت: وظیفه ما این است که امت اسلامی را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم.

محمد جواد سلمانپور گفت: به طور طبیعی دانشجویان هر کشور، هویت نمادین و نماینده و نمایاننده فرهنگ آن کشور هستند و برای اینکه هویت نمادین به درستی ایفا شود باید یک نوع دلدادگی و دلبستگی با فرهنگ مردم خودشان داشته باشند چرا که بخشی از علوم انسانی که از غرب تبیین شده، بین مردم و فرهنگ اصیل خود فاصله انداخته است.

سرپرست معاونت بورس وزارت علوم عنوان کرد: دانشجو نماینده مردم است و مطالبات مردم را بیان می کند و این موضوع را همه دنیا پذیرفته اند که دانشجویان وقتی وارد عرصه میدان می شوند، نگاه ها، جدی تر شده و به عنوان شاخص قلمداد می شوند.

سلمانپور در ادامه گفت: در حرکت های اجتماعی و سیاسی همواره دانشجویان پیشرو هستند و در همین انقلاب اسلامی شاهد حرکت دانشجوها بودیم. پس از ۴۰ سال گام اول و هدف نخستین محقق شد و به سمت گام های دوم و سوم در حرکت هستیم.

وی گفت: امروز نزاع بر سر این است که چه کسی امت الگوست و غربی ها همچنان تلاش می کنند که در این عرصه جایگاه خود را حفظ کنند و مردم را تابع فرهنگ خود کنند و روابط بین الملل را هم بر همین اساس تنظیم می کنند.

معاون وزیر علوم گفت: اگر قرار است امتی الگو باشد و سایر ملت ها به دنبال او بروند آن امت چیزی نیست جز امت اسلامی که  برخاسته از فطرت اصیل ایمانی و انسانی.

سلمانپور افزود: اختلافات زبانی، خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم و این غرفه ها همگی نشان آیات الهی است و امت اسلامی با حفظ آیات الهی، الگوست و رسالت ما این است که امت اسلامی را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم و حرکت کنیم به سمت بالا بردن سهم کشورهای اسلامی در مدیریت و تصمیم گیری جهانی.

سلمانپور افزود: باید این خرده فرهنگ ها، زبان و آداب و رسوم را حفظ کنیم و پایبندی به فرهنگ و سنن و اشاعه خرده فرهنگ‌ها، مهمترین رسالت امت اسلامی است که دانشجویان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

برچسب ها: دانشجو ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.