معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس گفت: جشنواره اقوام ایران زمین، تمرین وحدتی بین استان فارس و سایر استان هاست و از ۹ استان در فارس حضور دارند.

محمد فرخ زاده، معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس  در نشست خبری گفت: امسال سال تولید، دانش بنیان و کارآفرینی است و یکی از مباحث مهم آن اقتصاد گردشگری محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از آن معرفی آداب، رسوم، دست ساخته‌ها و صنایع هنری و دستی است، گفت: جشنواره اقوام ایران زمین، تمرین وحدتی بین استان فارس و سایر استان هاست و از ۹ استان در فارس حضور دارند که به دلیل محدودیت ظرفیت از حضور سایر استان‌ها در طول سال استفاده می‌شود.

فرخ زاده گفت: در سبک زندگی ایرانی و اسلامی بحث الگوی تفریح سالم را مقام معظم رهبری مطرح فرمودند که نیاز است فضایی برای غنای اوقات فراغت انجام شود و این غنا سازی همراه آموزش باشد.

او گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبر تاکید کردند موضوع آداب و رسوم و فرهنگ محلی است یکی از فعالیت‌های دوست داشتنی است که مردم آن ارتباط برقرار می‌کنند، جشنواره اقوام ایران زمین که در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود، تمرین دیگری بین دستگاه‌های استان است.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس گفت: در سطح شیراز و فارس باید جایگزین‌های مناسبی برای قشر جوان و نوجوان داشته باشیم که قائله‌هایی مثل اسکیت چمران روی ندهد، این جشنواره یک جایگزین مناسب با یک عمق آداب قوی و عمیق است.

او با اشاره به اینکه در کنار هم بودن می‌تواند تاثیر موثری در انجام کار داشته باشد، اظهار کرد: عشایر بیش از ۵۰ درصد استان فارس را تشکیل می‌دهند، در تمام برهه‌ها عشایر نقش مهمی در کشور و استان داشته اند.

فرخ زاده با یادآوری این مطلب که حق اینست که فضا به گونه‌ای ترسیم شود که امکان بروز توانمندی‌های عشایر و باور‌های آنان وجود داشته باشد، تاکید کرد: غرفه‌هایی از شهدای عشایر و آداب و رسوم عشایر در مباحث دینی و مذهبی و غرفه عفاف و حجاب ایجاد شده است.

او گفت: پیاده راه مقابل باغ جهان نما یک نقیصه است و نه می‌توان آن را پیاده راه نامید نه محلی برای محل حمل و نقل است، کار کارشناسی برای این موضوع انجام نشد.

سید مجتبی علوی مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: جشنواره اقوام یک اقدام ارزشمند است، برای محل نمایشگاه کارگروهی تشکیل شد و بهترین محل انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار