مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد فضای کاری بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده و جامعه انتظاراتی زیادی از این حوزه دارد که نیاز هست به صورت ویژه وخاص به آن رسیدگی و برنامه ریزی شود.

او گفت: مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه شود تعمیق و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی است که در این خصوص دشمن هم بسیار تلاش می‌کند تا این ارزش‌ها را به ضدارزش تبدیل کند.

طالبی گفت: درحوزه اقامه احکام الهی، تقویت فرهنگ مهدویت و انتظار هم باید توجهات انجام شود تا بسیاری از مشکلات ما حل بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی گفت:همچنین تقویت اعتماد به نفس، خودباوری و امیدواری در بین مردم باید بیشتر شود تا بتوانیم نقشه‌های شوم دشمن را دراین باره خنثی کنیم.

او گفت:بحث ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و ترویج روحیه سلحشوری و فرهنگ جهاد وایثار باید پررنگ‌تر شود.

نگاه عدالت فرهنگی را در پیش گرفتیم

رمضانی مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت:یکی ازمولفه های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر است.

او گفت: از این رو نگاهمان این است که به‌ صورت ویژه به ظرفیت‌های استانی پرداخته و توجه شود.

رمضانی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب و جشنواره ها مختلف در این زمینه بیشتر سمت و سوی استان ها گرفتند و به نوعی عدالت فرهنگی برقرار است ک اثرات خوبی هم خواهد داشت و استعدادهای خوبی از آن به جبهه انقلاب معرفی خواهدشد.

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد کشور گفت: اقتضای عدالت این است که مسائل و مشکلات پیش رو را حذف کنیم و در حوزه فرهنگ شعارمان را عدالت فرهنگی قرار داده‌ایم، ‌عدالت فرهنگی یعنی بتوانیم در یک گستره کامل، امکان بهره‌مندی آحاد مردم را از زیرساخت های فرهنگی فراهم نماییم.

او گفت:بازسازی در ساختار کلان وزارت فرهنگ و بازسازی در شیوه و عمل هم از جمله مهم ترین مولفه های این وزرارت است که امسال عالمانه تر کار پیش خواهد رفت.

فرخنده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت:در عرصه نبرد با جنگ نرم با دشمن هستیم و ما باید جهان بینی و نگاه ما می توانیم داشته باشیم و مااین اصل را در فرهنگ و ارشاد پیش خواهیم گرفت.

او گفت:باهمدلی وحرکت جمعی و همکاری همه دستگاه ها می شود گام های بلندی در خراسان جنوبی با ابتکار و خلاقیت نسل جوان و باانگیزه استان برداشت.

فرخنده گفت:همه آنهایی که در این عرصه هستند باید به این وضع قانع نباشند تا خلاقیت ها بروز و ظهور کند و حرکت ها سازنده تر و چابک تر خواهد شد.

او گفت:باید تفکر انتقادی و حرکت تشکیلاتی داشته باشیم و من ها را به ما تبدیل کرد همچنین مردم در مسائل مشارکت و همکاری داشته باشند.

فرخنده گفت:استفاده از جوانان و نوجوانان ،تسهیل گری و رفع موانع،پشتیبانی ،استفاده از استعداد ها و مطالبه گری در راس اهداف خواهد بود.

در این مراسم از زحمات رمضانی سرپرست سابق مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تقدیر و فرخنده به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.