امام جمعه شهر شیراز گفت: خدمت به خانواده شهداء و ایثارگران جز، باقیات صالحات است و از سنخ مسئولیت‌های دیگری که در نظام اسلامی است، نیست و بایستی متفاوت از سایر مشاغل باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: خدمت به خانواده شهداء و ایثارگران جز، باقیات صالحات است و از سنخ مسئولیت‌های دیگری که در نظام اسلامی است، نیست و بایستی متفاوت از سایر مشاغل باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شهر شیراز گفت: همه ما پای کار انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و خانواده معظم شهداء و ایثارگران ایستاده‌ایم و به آن‌ها کمک خواهیم کرد، عرصه گسترده فارس در تعداد قابل توجه ۱۵ هزار نفری خانواده شهداء و چند برابری ایثارگران حجم کار سنگینی را بر دوش مدیر استانی می‌گذارد.

آیت‌الله دژکام گفت: در این راه اگر نکته‌ای بیان می‌شود برای خدمت رسانی بهتر به این خانواده‌های بزرگ است و امید می‌رود به لطف پروردگار با حضور مدیر کل جدید فضای کار و تلاش جهادی تقویت بشود و برخی موارد و کار‌ها از دوش خانواده شهداء و ایثارگران برداشته شود.

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: امروز به نظر می‌رسد که در مسائل مرتبط با خانواده شهداء و جانبازان نکات فراوانی وجود دارد که وظیفه خود می‌دانم در حد مقدور کمک کنم.

او گفت: باتوجه به اینکه فارس در عرصه سلامت الگوی پزشکی کشور است در عرصه درمان خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه در دوره سالمندی باید وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته وجود داشته باشد و نیاز است تا امکانات بیشتری تأمین شود.

محمد هادی ایمانیه گفت: اگر بنیاد شهید کمک کند این آمادگی را داریم تا شرایط را برای اسکان بیماران جانباز و خانواده‌های آن‌ها در شیراز فراهم کنیم.

استاندار فارس در خصوص اشتغال خانواده‌های معظم شهدا نیز گفت: وظیفه خود می‌دانیم که با همکاری مدیران ارشد استان موضوع اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان را بهتر از گذشته به جد دنبال کنیم.

ایمانیه همچنین به موضوع مسکن خانواده شهدا اشاره و گفت: هنوز هم برخی خانواده‌ها هستند که از مسکن برخوردار نیستند، اما با اجرای طرح جهش ملی مسکن این موضوع را برای خانواده‌ها به جد دنبال خواهیم کرد.

تکمیل موزه دفاع مقدس، ساماندهی قبور مطهر شهداء در شهرستان‌ها و ارتقای جایگاه فرهنگی خانواده شهداء از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن‌ها اشاره کرد و گفت: این اقشار الگوی جامعه ما هستند و این جایگاه در حدی بالاست که حتی کوچکترین ترک فعل نمی‌تواند یک هجمه‌ای توسط دشمن ایجاد کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد محمدی‌پور مدیر کل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تکریم و سردار ابراهیم بیانی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار