سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور افزایش کیفیت شیر در چهارمحال و بختیاری آموزش دامداران و مراکز عرضه لبنیات سنتی در دستور کار قرار بگیرد.

آقای منزوی در کمیته استانی بهبود کیفیت بهداشتی شیر خام در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف تشکیل این کمیته، گفت: بهبود سلامت جامعه، ارزیابی بهداشت شیر از مزرعه تا سفره، ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان تا عرضه‌کنندگان، ایجاد اشتغال و تولید ثروت و همکاری همه جانبه همه ارگان‌ها در جهت ارتقای کیفیت شیر از جمله اهداف این کمیته است.

۱۸ مرکز جمع‌آوری شیر در استان وجود دارد، همچنین ۵۲۳ واحد پرورش دام سنگین در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۲۰ واحد دارای سیستم شیرسردکن هستند.


بیشتر بخوانید


منزوی با بیان اینکه سالانه ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر از سوی دام سنگین روستایی و ۸۸ هزار تن شیر از سوی دام سنگین صنعتی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، گفت: ۱۳۵ خودروی حمل شیر در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ خودرو حمل شیر خام در استان دارای پروانه اشتغال هستند.

به منظور افزایش کیفیت شیر در چهارمحال و بختیاری آموزش دامداران و مراکز عرضه لبنیات سنتی در دستور کار قرار بگیرد، همچنین جهت افزایش نظارت بر دامداری‌ها کمیته ویژه‌ای با همکاری معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و اداره‌کل استاندارد تشکیل شود.

با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف برنامه‌ریزی برای بکارگیری مسئول فنی در مراکز عرضه لبنیات سنتی در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب ها: شیر خام ، پرورش دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار