رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: ۲۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در یک ماهه گذشته رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی از ورود مجدانه دستگاه قضایی برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: از ۲۱ خردادماه لغایت ۲۱ تیرماه سال جاری، ۲۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان رفع تصرف شد.

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: در اجرای سند تحول و تعالی و تاکیدات رئیس قوه قضاییه؛ برخورد با دست‌اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبرد‌های مهم دادگستری کردستان است و با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

او به جزئیات رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در ماه گذشته در استان پرداخت و گفت: از این میزان ۲۰ هکتار مربوط به منابع طبیعی، ۸۳۰۰ مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و ۳۲۰۰ متر مربع مربوط به جهاد کشاورزی می‌باشد.

حسینی می گوید: ارزش اراضی رفع تصرف شده در استان کردستان بیش از ۱۴ میلیارد تومان است.

رییس کل دادگستری کردستان گفت: هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با متصرفان به حقوق عامه، بهترین راهبرد در مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.