مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال حدنگاری (کاداستر) می‌شود

مهدی رحمان دوست گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال حدنگاری (کاداستر) می‌شود و اطلاعات آنها به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال خواهد شد.

 براساس هدف گزاری انجام شده برای سال جاری ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان باید حدنگاری یا کاداستر می شد که در سه ماهه نخست امسال ۱۵ هزار هکتار آن عملیاتی و محقق شد.

 در راستای اجرای طرح حدنگاری به موجب قانون باید اطلاعات دقیق اراضی از جمله وضعیت کاربری و مساحت و حدود آنها از طریق استفاده از داده های مربوط به نقشه برداری های زمینی و هوایی تعیین شده و به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال شود.

حدنگاری از آن جهت دارای اهمیت است که وضعیت دقیقی از اراضی کشاورزی را در اختیار تصمیم گیران و دست اندرکاران قرار می دهد و می توان در راستای پایداری کشاورزی و تامین امنیت غذایی جامعه برنامه ریزی بهتری داشت.

 فایده دیگر حدنگاری اراضی کشاورزی کمک به پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و تثبیت مالکیت زمین های زراعی و باغی است.

وی با بیان اینکه صدور سند برای اراضی کشاورزی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود، افزود: با انجام طرح حدنگاری شرایط صدور اسناد تک برگی اراضی برای کشاورزان فراهم می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۱۹۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان حدنگاری شده است،اظهار داشت: تلاش داریم تا سال ۱۴۰۵ پرونده حدنگاری اراضی کشاورزی استان را به پایان برسانیم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار