نباید مسئله حجاب را صِفر و صَدی کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگرچه چادر به‌عنوان حجاب برتر معرفی شده است، ولی پوشش و حجاب کامل صرفاً محدود به آن نمی‌شود.

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رابطه با ملاک حجاب در جامعه گفت: به نظرم این کار اشتباهی بود که حجاب را محدود به صفر و صد کردیم. زیرا اگرچه معرفی چادر به عنوان حجاب برتر کار درستی است، ولی حجاب صرفاً چادر نیست. به همین دلیل، وقتی گفته شود یا چادر آن هم به سبک چادر ایرانی که سخت‌ترین نوع چادر و حجاب است و یا بی حجابی، این صفر یا صد گفتن، چنین شائبه‌ای را به وجود می‌آورد که هر فردی با وجود این که چادر سر نمی‌کند، ولی حجاب و پوشش اسلامی دارد، بی حجاب یا بد حجاب است در حالی که چنین نیست و این نه تنها حکم اسلام نیست بلکه برخلاف حکم اسلام است.

به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دین اسلام درمورد مدل حجاب، هیچ‌گونه دستور خاصی نداده است و در مقابل، اگرچه قرآن کریم درمورد پوشش و حجاب به صراحت می‌فرماید که باید پوشیده و در آن، خودنمایی جنسی وجود نداشته باشد. اما دستور صریح قرآنی درخصوص مدل حجاب، رنگ آن و یا حتی نوع چادر به عنوان واجب نداریم.

رحیم پور ازغدی می‌گوید: هر کسی در هر محیطی، بر اساس زمان، مکان و شرایط به این موضوع توجه کرده و آن را رعایت می‌کند. از اینرو، ما نباید در خصوص نوع حجاب فردی که رعایت می کند، سخت گیری کنیم؛ به طوری که اگر فرد، حجاب اسلامی داشت یعنی این کار درستی است. هرچند که بهتر است این نوع حجاب، چادر و به رنگ تیره باشد که جاذبه جنسی را به حداقل برساند.

 او گفت:: حضرت زهرا (س)، عبای عربی به سر می‌کردند و هر دو دستشان هم آزاد بود و حضور سیاسی، اجتماعی و علمی و شاگرد مرد و زن هم داشتند که از جمله شاگردان مرد حضرت زهرا (س) می‌توان به سلمان و... اشاره کرد و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌دادند و با وجود کامل بودن حجابشان، خانه محرومین و فقرا هم می‌رفتند که این نشان می‌دهد با وجود حجاب کامل می‌توان حضور فعال در ابعاد مختلف اجتماعی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار