تداوم، اما و اگر‌های افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات

صدور مجوز افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات، نیازمند جابه جایی باند رفت و برگشت است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: کار ساخت باند دوم جاده ابوالحیات که توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور از شش سال پیش آغاز شده، به پایان رسیده است.

مسعودی گفت: فقط نصب روشنایی تونل‌های این مسیر باقی مانده است، با شرکت توزیع نیروی برق فارس برای انتقال خط برق رایزنی شده است تا هرچه سریعتر سیستم روشنایی تونل‌ها هم نصب شود.

او گفت: این جاده به طول ۲۱ کیلومتر به عنوان مسیر رفت از قائمیه به دشت ارژن در نظر گرفته شده است، اما پلیس معتقد است جاده جدید باید از سمت دشت ارژن به قائمیه زیر بار ترافیکی برود و جاده قدیم به عنوان مسیر برعکس، یعنی از قائمیه به دشت ارژن در نظر گرفته شود.

فرمانده پلیس راه شمال فارس دلیل این تصمیم را وجود شیب‌های تند و پیچ و خم‌های متعدد در جاده قدیم بیان کرده و گفت: در صورتی که این جاده به عنوان مسیر دشت ارژن به قائمیه در نظر گرفته شود، ممکن است شاهد تصادف‌های زیاد به ویژه واژگونی خودرو‌های سنگین در این مسیر باشیم.

سرهنگ دهقانی تاکید کرد که تاجابه جا نشدن مسیر رفت و برگشت و تحویل نگرفتن این جاده توسط پلیس، تردد در آن امکان پذیر نخواهد بود.

مسئولان شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، اما اجرای نظر پلیس را پرهزینه و زمان بر می‌داند.

به گفته فرمانده پلیس راه شمال فارس در صورتی پلیس با نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس مبنی بر زیر بار رفتن جاده جدید به عنوان مسیر اتصال قائمیه به دشت ارژن موافقت می‌کند که مسئولان شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور تعهد بدهند به زودی مسیر رفت و برگشت جا به جا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
و بیگناهانی که در سایه ندانم کاری شما هر روز در جاده قدیم کشته و معلول می شوند . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
باید مسولان ارشد نظام مداخله و موضوع هرچه سریعتر حل و فصل شود. همینجوری لاینحل گذاشتن موضوع ظلم به مردم و خیانت به کشور است.
آخرین اخبار