پرورده گفت: مجموع سرمایه گذاری جواز تأسیس صنعتی در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹ برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ فقره جواز تأسیس صنعتی در شهرستان نهبندان صادر شده است.

او گفت: با صدور این مجوز‌ها پیش بینی می‌شود ۶۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این شهرستان سرمایه گذاری شود.

پرورده گفت: با سرمایه گذاری در شهرستان نهبندان پیش بینی می‌شود زمینه برای اشتغال ۲۷۵ نفر فراهم شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: مجموع سرمایه گذاری جواز تأسیس در ۴ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده، بیش از ۹ برابر شده است.

او گفت: اشتغال پیش بینی شده امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۷۶ نفر بوده ۳.۶ برابر شده است.

جذب سرمایه گذار نیازمند ارتقای زیرساخت ها است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: امسال برای تولید کنسانتره مس اکسیدی جواز تأسیس صنعتی صادر شده که ظرفیت تولید سالانه آن هزار تُن بوده و ظرفیت اشتغال زایی آن ۳۵ نفر است.

او گفت: همچنین برای واحد تولید درب و پنجره فولادی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تُن، محصولات بتنی پیش ساخته با ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تُن، تولید کنسانتره کرومیت و منگنز با ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تُن و تولید ورق نورد گرم فولاد آلیاژی و ورق نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تُن نیز از ابتدای امسال جواز تأسیس صنعتی صادر شده است.


بیشتر بخوانید


پرورده گفت: مهم‌ترین موضوع برای تشویق و جذب سرمایه گذاری در شهرستان ارتقای زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و راه‌های دسترسی است که اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: هم اکنون ایجاد پست برق ۴۰۰ و خط انتقال برق به معادن گرانیت منطقه شاهکوه، معادن منطقه دهسلم نهبندان و معدن طلای هیرد که با همکاری ایمیدرو و برق منطقه‌ای خراسان در حال انجام است.

او گفت: ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه نیز از طریق اداره کل استان در سطح وزارت در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.