وجود بستر مناسب برای خلق ایده‌های نو در جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: بستر مناسب توجه به طرح‌ها و ایده‌های نو و دانش بنیان در جهاد دانشگاهی فراهم است.

عباس صفدری گفت: یکی از شاخصه‌های مهم جهاد دانشگاهی سرمایه گذاری در عرصه رسانه است و وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا توانسته ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را به عموم مردم معرفی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: رسانه فعال و موثری مانند خبرگزاری ایسنا باید نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی، مشارکت دهی بیشتر مردم در فرآیند توسعه، پیش آگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از رخداد‌های غیرقابل پیش بینی و توسعه مدیریت‌های اجتماعی در کشور را به خوبی ایفا کند.

صفدری همچنین با اشاره به سالروز تاسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی به واقع یکی از نمونه‌ها و الگو‌های مثال زدنی از مدیریت انقلابی و جهادی است که به دستور امام خمینی (ره) و به منظور تقویت و پاکسازی دانشگاه‌ها تشکیل شد و هم اکنون پس از گذشت بیش از ۴۰ سال خدمات و برکات فراوانی برای نظام در حوزه‌های فرهنگی و علمی تا اقتصادی و کارآفرینی به ارمغان آورده است.

او گفت: گسترش تحقیقات و شکوفایی استعداد‌ها را در سطح جامعه، سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: موضوع اشتغال نقش مهمی در تربیت جوانان کشور در بستر آماده این نهاد و در تعامل با حوزه‌های فرهنگی، پژوهش و فناوری، اشتغال و تجاری‌سازی دارد و اولویت جهاد دانشگاهی در استان نیز بر همین مبنا برنامه ریزی شده است.

صفدری گفت: این نهاد سعی کرده در ایجاد جسارت انجام کار‌های بزرگ با منابع محدود نقش مهمی داشته باشد و با واگذاری فعالیت به نیرو‌های علمی باعث شکل‌گیری فعالیت‌های خلاقانه در بخش‌های مختلف شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: نواندیشی و پویایی علمی و فرهنگی در جهت نیل به خودباوری، خوداتکایی و تقویت هویت ایرانی اسلامی از ویژگی‌های بارز این نهاد انقلابی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار