آغاز عملیات اجرایی تخریب و بازسازی ۳۴ مدرسه در کوهرنگ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون عملیات تخریب، بازسازی و تعمیر ۳۴ مدرسه در شهرستان کوهرنگ در دست اجرا است.

آقای رهی گفت: از این تعداد احداث، نوسازی و تعمیر ۲۲ مدرسه در بخش محرومیت‌زدایی در شهرستان کوهرنگ در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی و ۱۲ مدرسه نیز در قالب طرح‌های تعمیرات اساسی و ایمن‌سازی در برابر زلزله در دست اجرا است.

برای اجرای این طرح‌ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ایمنی سازی در برابر زلزله و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود.

ساخت دو مدرسه جدید در روستای لبد شهرستان کوهرنگ از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود که چند روز بعد از آن عملیات ساخت این مدارس آغاز شد و هم اکنون ساخت این دو مدرسه، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


بیشتر بخوانید


برای ساخت و تجهیز هر مدرسه ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده و امید است تا اول مهرماه این مدارس آماده بهره برداری و استفاده شود.

هم‌اکنون عملیات ساخت ۷۴ مدرسه در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۰ در استان در دست اجراست که تا اوایل مهرماه امسال، ۱۲ مدرسه تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

برای احداث این مدارس ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد و هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.