تصادفات رانندگی در میاندوآب ۱۷ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: امسال ۷۷۰ فقره تصادف رانندگی درون و برون شهری در این شهرستان اتفاق افتاده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور با بیان اینکه سال گذشته در این مدت تعداد تصادف رانندگی ۶۶۰ فقره بود، گفت:امسال ۶ مورد فوتی در حوادث رانندگی میاندوآب ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد، متوفیان با هفت نفر ۶۷ درصد کاهش یافته است.

او می گوید: همچنین میزان جرحی‌ها با ۲۳۵ مورد بدون تغییر، مجروحان با ۲۷۶ نفر سه درصد افزایش، خسارت با ۵۲۹ مورد ۹درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه به طوری که میزان تصادفات درون شهری امسال افزایش یافته است، گفت: در سال جاری ۲ نفر براثر تصادف درون شهری در میاندوآب جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

او همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی متوفیان سوانح رانندگی درون شهری گفت: میزان جرحی‌های ناشی از تصادف رانندگی با ۱۴۵ مورد هفت درصد، مجروحان با ۱۵۶ فقره ۱۲ درصد و خسارت ناشی از تصادف درون شهری با ۲۰۳ مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی میاندوآب همچنین با اشاره به آمار تصادف‌های برون شهری گفت:امسال چهار نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های میاندوآب جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۸ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رستم‌پور همچنین گفت:متوفیان تصادفات برون شهری با پنج نفر ۷۵ درصد، جرحی با ۹۰ مورد ۹ درصد، مجروحان با ۱۲۰ مورد ۶ درصد و خسارت با ۳۲۶ مورد ۹ درصد کاهش یافته است.

او می گوید: امسال همچنین ۶۰۱ فقره انواع گواهینامه شامل پایه یکم و دوم و سوم و موتور سیکلت صادر و ۴۹۱ فقره گواهینامه تعویض و سه هزار و ۵۸۴ دستگاه وسایل نقلیه تعویض پلاک و ۸۰ دستگاه موتورسیکلت، ۲ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو، ۱۵۵ دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه تاکسی توقیف و متخلفان به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی میاندوآب  گفت:همچنین در حوزه پلیس راهور شهرستان ساماندهی خیابان امام یکی از اقدامات شاخص است‌ که‌ به‌ یک معضل ترافیکی در هسته مرکزی و اقتصادی شهر تبدیل و همچنین موجب گله‌مندی شهروندان شده بود که با هماهنگی فرمانداری و شهرداری در همکاری با پلیس راهور پس از تصویب در شورای ترافیک اجرا شد.

او با بیان اینکه این طرح به صورت موقت اجرا شده و نیازمند ساماندهی بیشتر است، گفت: اکنون خودروهایی که در سمت راست خیابان امام پارک می‌کنند با وجود هشدارها و اطلاع‌رسانی های قبلی در رسانه‌ها و نصب تابلو با چرثقیل حمل می‌شوند که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته اجرای این طرح تاکنون رضایت بخش بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.