رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر فضای سبز شهری شیراز با استفاده از ۱۰۴ حلقه چاه و پساب تصفیه خانه آبیاری می‌شود که نوسازی و اصلاح شبکه آب و مصرف بهینه و کنترل مصرف در دستور کار است.

روح‌الله مظفری امروز در نشست خبری گفت: در حال حاضر فضای سبز شهری شیراز با استفاده از ۱۰۴ حلقه چاه و پساب تصفیه خانه آبیاری می‌شود که نوسازی و اصلاح شبکه آب و مصرف بهینه و کنترل مصرف نیز از دیگر رویکرد‌هایی است که در این بخش دنبال می‌شود.

او سرانه فضای سبز شهری به ازای هر نفر در شهر شیراز را ۲۳ مترمربع اعلام و گفت: از خشک شدن ۸۰ هزار درخت در ارتفاعات شهر شیراز اطلاعی ندارم، اما اعتقاد دارم باید کار‌های تخصصی را به بخش‌های تخصصی واگذار کرد.

مظفری نظارت و کنترل بر فضای سبز شهری را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در همین راستا بحث برون سپاری نظارت و کنترل را دنبال کرده و در این مسیر از توان دانشگاه و نظام مهندسی کشاورزی نیز استفاده خواهیم کرد.

او گفت: هوشمندسازی نظارت در کنار برون سپاری نظارت یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت است که در همین راستا ممیزی و مانیتورینگ فضا‌های سبز بویژه در ارتفاعات را در دستور کار قرار داده و ۱۲۰ عارضه را شناسایی کرده‌ایم.

مظفری گفت: در حال حاضر فضای سبز شهری با تنش‌های همزمان مختلفی در بحث خاک، آب، آلودگی و گرما روبه رو است، طرح جامع فضای سبز شهر شیراز با نگاهی همه جانبه به دنبال مدیریت حفظ فضای سبز شهری شیراز است.

او الگوی کاشت در شهر شیراز را مبتنی بر خشک منظری اعلام کرد و گفت: بحث کاشت درخت با گیاهان فصلی و پوششی دو مقوله کاملا جدا است و در این راستا در سال گذشته ۱۰۰ هزار درخت کاشت و ۲۰۰ هزار مترمربع از فضای سبز شهری تحت پوشش گل‌های فصلی قرار گرفته است.

مظفری، از اجرای بخشی از طرح جامع آب شامل احداث رینگ شبکه آبیاری و مخازن ذخیره سازی در مناطق ۶ و ۱۰ این کلانشهر با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: به منظور کنترل بیشتر بر روند عملکرد و جلوگیری از شکل گیری گلوگاه‌های فساد یا رانت، کمیته کنترل در زیر مجموعه بحث نظارت هوشمند شکل گرفته است.

مظفری از پایین آمدن آب در برخی از مناطق شهری به دلیل عملیات‌های عمرانی از جمله مترو و ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح خبر داد و گفت: به منظور آبرسانی به ریشه‌های درختان چند ده ساله فضای سبز شهری، اصلاح آبخور درختان و آبرسانی به ریشه و عملیات تزریق به تنه درخت به جد در دستور کار سازمان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار