مصوبه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ توسط رئیس جمهور شنبه ۲۵ تیر ابلاغ شد و بالاخره سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به نتیجه قطعی رسیدند.

مصوبه اصلی در رابطه با کنکور ۱۴۰۲ تحت عنوان «سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» در جلسه ۸۴۳ مورخ ۱۵ تیر سال ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد.

این در حالی بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اعمال تغییرات کنکور تاکید جدی داشت، اما سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود که کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ همانند امسال برگزار خواهد شد، این عدم تصمیم گیری قاطعانه منجر به این شده بود که داوطلبان کنکور سراسری تکلیف خود را ندانند و هرروز با اخبار ضد و نقیض پیرامون نحوه برگزاری آزمون سراسری روزگار بگذرانند. 

کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اعلام کرده بود که هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

به همین علت تاثیر سابقه تحصیلی پایه دوازدهم برای سال ۱۴۰۲ به صورت تاثیر قطعی (و نه تاثیر مثبت) از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد تقلیل یافته است تا از سال ۱۴۰۳ به بعد به تدریج میزان تاثیر قطعی به ۶۰ درصد افزایش یابد.

او افزود: این مصوبه به تائید و رای سران سه قوه و اکثریت قاطع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و شخص رئیس جمهور هم آن را تایید کرده اند و این مصوبه اجرایی خواهد شد.

کبگانیان ادامه داد: فلسفه این مصوبه در جهت عدالت آموزشی است و به جای اینکه سرنوشت دانش آموزان در یک امتحان ۴ ساعته سنجیده شود در یک دوره تحصیلی اثر گذار باشد و نظام آموزش و پرورش ما در کلاس‌های کنکور گم نشود.

کنکور ۱۴۰۲ دو بار در سال برگزار خواهد شد

بروزیی، معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف دروس عمومی از آزمون، تاثیر قطعی چهل درصدی سوابق تحصیلی و برگزاری کنکور به‌صورت دو بار در سال را سه تغییر و تفاوت کنکور سال ۱۴۰۲ در مقایسه با آزمون امسال برشمرد.

دستور رئیس جمهور هم دعوای سنجش و شورا را حل نکرد/ آیا دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ حذف می‌شود؟

نظریه نقض؛ کنکور ۱۴۰۲ همانند آزمون سراسری امسال برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: کلیات برگزاری آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ تغییری نخواهد داشت و به عنوان مثال تاثیر سوابق تحصیلی به صورت حداکثر ۴۰ درصد تاثیر مثبت خواهد بود و مابقی نمره کل بر مبنای نمره آزمون محاسبه خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: محاسبه سوابق تحصیلی داوطلبان بر مبنای نمره دروس سال دوازدهم در نظام ۳-۳-۶ یا دروس دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام قبلی که آزمون آن‌ها به صورت سراسری و کشوری برگزار شده است به صورت حداکثر ۴۰ درصد تاثیر مثبت، به میزان سوابق تحصیلی موجود، خواهد بود.

دستور رئیس جمهور هم دعوای سنجش و شورا را حل نکرد/ آیا دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ حذف می‌شود؟

تغییرات مهم کنکور ۱۴۰۲ و مزایای آن

پس از حدود یک سال کش و قوس سرانجام در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تغییرات کنکور ۱۴۰۲ توسط رئیس جمهور به شورای سنجش و پذیرش دانشجو، وزارت آموزش و پرورش و ... برای اجرا ابلاغ شد.

در این نوشته ضمن تشریح مهمترین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ و بعد از آن، مزایای این مصوبه هم به اختصار مورد بررسی قرار می گیرد:

1- تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی:

برای کنکور ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد قطعی و فقط سال دوازدهم

برای کنکور ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی به میزان ۵۰ درصد قطعی و فقط سال دوازدهم

برای کنکور ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی به میزان ۶۰ درصد قطعی و سال یازدهم و دوازدهم

برای کنکور ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی به میزان ۶۰ درصد قطعی و سال دهم و یازدهم و دوازدهم

اهمیت دادن به آموزش های مدرسه ای و در کنار آن توجه به سایر ابعاد تربیتی و مهارت های زندگی و همچنین تشریحی خواندن و فرصت تفکر عمیق و پاسخگویی به سوالات در وقت کافی از مزایای این قسمت از مصوبه می باشد؛ به راستی چرا نباید دانش آموزی که در فرایند آموزش های مدرسه ای با نمرات عالی متوسطه دوم را طی می کند سهمی از نمره کل پذیرش دانشجو را نداشته باشد؟ آیا این همه زحمت شبانه روزی و ضمن سال یک دانش آموز نباید دیده شود؟ و سرنوشت یک دانش آموز فقط باید در یک جلسه چهار ساعته رقم بخورد؟ ! البته با این وجود هنوز کنکور هم بخشی از ملاک های پذیرش دانشجو هست که در سال 1402 شصت درصد و در نهایت در سال آتی حداقل چهل درصد تاثیر خواهد داشت.

۲- انتقال تاثیر درس های عمومی به سوابق تحصیلی و حذف آن از آزمون سراسری (کنکور):

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون سراسری فقط برای درس های تخصصی دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می شود و تاثیر درس های عمومی به سوابق تحصیلی منتقل می شود؛ *بنابراین برخلاف برخی اظهار نظرها درس های عمومی از فرآیند پذیرش دانشجو حذف نخواهند شد بلکه جایگاه تاثیر آن تغییر یافته است.

اهمیت درس های عمومی بر هیچ کسی پوشیده نیست و در آموزش های مدرسه ای و امتحانات نهایی نیز دیده شده است اما با حذف آن ها از قسمت آزمون سراسری قطعا دانش آموزان فرصت بیشتری برای خواندن درس های تخصصی خواهند داشت؛ و از طرفی این موضوع مطالبه بسیاری از دانش آموزان کنکوری بود؛ به ویژه آنکه سوالات برخی از درس های عمومی خارج از کتاب درسی و توان دانش آموزان و داوطلبان کنکور بود برای مثال در کنکور ۱۴۰۰ از بین بیش از یک میلیون داوطلب حتی یک نفر هم نتوانسته بود درس ادبیات را ۱۰۰ بزند!

۳_ آزمون سراسری در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال دو بار برگزار و نتیجه آن حداکثر برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است.

به عبارت دیگر در هر سال کنکور دوبار برگزار خواهد شد و نمره هر کدام بهتر باشد برای داوطلب لحاظ می شود به این ترتیب داوطلبان استرس کمتری خواهند داشت؛ چون در هر سال دو بار کنکور برگزار می شود و نتیجه آن برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است.

۴_ زیرگروه ها برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن، در هر گروه آزمایشی حذف می شود.

زیرگروه مجموعه رشته هایی هست که در یک گروه قرار گرفته و ضریب درس ها برای آن ها یکسان است. برای مثال در کنکور فعلی درس زمین شناسی در زیرگروه ۱ برای پزشکی ضریب صفر دارد اما در زیرگروه ۲ برای دارو سازی ضریب ۳ دارد و در زیرگروه های دیگر نیز ضرایب متفاوتی دارد اما با حذف زیر گروه ها یک درس ضریبی دارد که برای همه رشته های دانشگاهی یکسان است برای نمونه درس زیست ضریب ۱۲ برای همه رشته ها، شیمی ضریب ۹ برای همه رشته ها و ... خواهد داشت.

بر همین اساس، سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

گزارش از نادیا عابد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خواهش میکنیم این مصوبه رو لغو کنید
این مصوبه اوج ناعدالتی در حق قشر ضعیف جامعه هستش
با اجرای این مصوبه فقط کسانی ک پولدار هستن وارد بهترین دانشگاه میشن
با اجرای این مصوبه علاوه بر استرس کنکور باید ده ها بار استرس ترمیم معدل فقط به خاطر نیم نمره داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
مصویه ی خیلی خوب و عادلانه ایه
قابل توجه دیپلم های نظام قدیم
من هم از شما هستم ولی از مصوبه راضیم چون اینجوری استرس روز کنکور خیلی کمتر میشه و ادم تو چند مرحله با ارامش میتونه تکلیف کنکورشو مشخص کنه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
لطفا بچه هارو ننرسونید و وقیمت الکی ندید
من همین دوروز پیش در اینستای سنجش دیدم نوشته بود
هزینه ی ثبت نام ترمیم معدل ۵۰ هزار و هر درس هم ۲۰ هزار هست
نه یک میلیون!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
پشت کنکوری
۰۴:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
jاین مصوبه یعنی بی عدالتی به من به خداوندی خدا این یه ظلم بزرگی به ما است من امسال نتونستم به دلایلی کنکورخوب بدم وامسال پشت کنکوری ام با این مصوبه من بیشتر باید هزینه کنم برای ترمیم معدل که نمیتونم تو رو به اون خدایی که میپرستید با سرنوشت ما بازی نکنید از مجلس شورا اسلامی مخوام جلو شورای انقلاب فرهنگی را بگیرد خدا ازتون نگذره مارو شرمنده خانواده هامون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
هم عمومی رو حذف کنید هم اختصاصی رو. اما کنکور باشه
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۷:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خدا جای حق نشسته
حرف ما ذره ای برای اینا اهمیت نداره آقای رییسی کو آن دولت مردمی که ذره ای حرف ما برای شما مهم نیست
مردمی بودن فقط سفر استانی و حضور بین مردم برای نمایش ان در صدا و سیما نیست
امیدوارم خدا بشنوه که میشنوه
ادمین امیدوارم منتشر کنی ، بخدا خیلی دلمون پره ❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۳۱ تير ۱۴۰۱
سلام عمومی ها بالاخره حذف شدند یا نه تا چتد روز پیش گفتند مثل ۱۴۰۱ برگزار میشه این اخبار دوباره چی میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۱۴ ۳۱ تير ۱۴۰۱
مشکل کنکور تازمانی که ظرفیت پذیرش پزشکی زیاد نشه و تب و تاب ورود به رشته پزشکی نخابه حل نمیشه تازه بحث سهمیه ها هم مطرحه که باعث شکاف علمی شده
Iran (Islamic Republic of)
mmm
۲۰:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
این مصوبه سرشار از ایراد های بزرگ و جدی است ، سریعا اونو لغو کنید چون حدود ۹۸ درصد کنکوری ها مخالفن و مجلس که نهاد قانون گذار است حتی یک نماینده موافق این مصوبه رو نداره ، و به زودی جلوی این مصوبه رو خواهد گرفت
مجلس نهاد قانون گذار است نه شورای انقلاب و ن حتی رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
mmm
۲۰:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
این مصوبه سرشار از ایراد های بزرگ و جدی است ، سریعا اونو لغو کنید چون حدود ۹۸ درصد کنکوری ها مخالفن و مجلس که نهاد قانون گذار است حتی یک نماینده موافق این مصوبه رو نداره ، و به زودی جلوی این مصوبه رو خواهد گرفت
مجلس نهاد قانون گذار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا
این مصوبه باید لغو بشه
مگه ما موش آزمایشگاهی شما هستیم از جونمون چی میخوایید
هیچ جای دنیا جوونا آنقدر استرس ندارن ک میداریم
خواهش میکنیم لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
پشت کنکوری
۱۹:۳۷ ۳۱ تير ۱۴۰۱
سلام پس تکلیف دیپلم های غیرمرتبط چی میشه؟هرساله داوطلبانی هستند که مثلا دیپلم تجربی دارند وتصمیم میگیرند کنکور رشته دیگه مثلا انسانی شرکت کنند پس تکلیف اونا چیه؟به راحتی ۴۰ درصد معدلو وازدست بدن
سختی خوندن رشته دیگه به کنار وبه این راحتی ۴۰ درصدم از دست بدن یعنی واقعا عدالت اینه که با بقیه سنجیده بشن،فکری به حال این گروهم بکنید
واینکه فکر میکنید نهایی تقلب نمیشه؟اتفاقا خیلی بیشتر از کنکور تقلب میشع
این طرح برای امسال نباید اجرا میشد اینهمه تغییر باهم خیلی زیاده و الانکه تکلیف دانش آموزو مشخص نمیکنید وگفتین دوبار درسال حتما دی کنکور اوله
Iran (Islamic Republic of)
aaa
۱۸:۳۳ ۳۱ تير ۱۴۰۱
اگه کسی با دیپلم تجربی بخواد کنکور ریاضی بده ازش دوباره امتحان نهایی میگیرن؟ چون نمیشه کارنامه تجربی رو تو نتیجه‌اش تاثیر بدن
Iran (Islamic Republic of)
zhr
۱۸:۲۳ ۳۱ تير ۱۴۰۱
الان اگه یه نفر با دیپلم تجربی بخواد کنکور ریاضی بده تکلیفش چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آقا پرهام
۲۰:۵۵ ۳۱ تير ۱۴۰۱
گوجه فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۱ تير ۱۴۰۱
مشکل کنکور رشته پزشکیه و تا زمانی که همه میخان پزشکی قبول بشن و از طرفی هم ظرفیت پذیرش پزشکی تو ایران خیلی کمه این مشکلات پابرجاست تازه بحث سهمیها هم قبولی تو پزشکی رو برا بقیه خیلی مشکل کرده و استرس زیادی به جامعه تحمیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۱۰:۲۹ ۳۱ تير ۱۴۰۱
حذف عمومی ها فکر خوبیه ولی تاثیر سوابق ماکزیمم باید ۱۰ درصد باشه.
Iran (Islamic Republic of)
آیات اعظام حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا کربلایی باقری
۰۸:۱۸ ۳۱ تير ۱۴۰۱
بنده بار ها در جلسات خود عرض کرده ام قبولی در مدارس نباید بر اساس نمره باشد و صرفاً تنها امتحان یا آزمونی که دانشگاه میگیرد برای پذیرش دانشجو باشد... تنها راه موفقیت جوانان ما این است که به مانند جوامع غربی و آمریکایی نظام آموزشی خود را تغییر دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
احسن به این تصمیم مطلوب
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۱:۱۵ ۳۱ تير ۱۴۰۱
قرار بود ده بار بشه امتحان نهایی رو تکرار کرد
این رو لحاظ نکردن؟!؟!
اگه این هم باشه که قابل قبول هستش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۷ ۳۱ تير ۱۴۰۱
فقط برای هر بار ترمیم معدل باید یک میلیون هزینه کرد کجاش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
Man
۰۰:۳۵ ۳۱ تير ۱۴۰۱
منی که سال ۹۶ دیپلم گرفتم و چند سال از درس دور بودم و نظام قدیمی هستم، از کجا باید نمره ۱۹ به بالا کسب کنم؟ اونی که صبح تا ظهر میره مدرسه و بعد از ظهر تا شب هم کلاس خصوصی و کلی پکیج رو کار میکنن نمیتونن حتی به ۱۸ برسن.
دیگه چه برسه به نظام قدیمی های بخت برگشته.
تکلیف نظام قدیمی ها چه خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
سطح علمی واقعی نود درصد دانش اموزا با امتحان تشریحی مشخص میشه معمولا کسانی که تو مدرسه موفق نبودن با شرکت تو کلاسای کنکور و هزینه های انچنانی فقط روش تست زنی و روش های کوتاه که خیلیاشون فرمولی و علمی ثابت نمیشنو یاد میگرن از نظر علمی خیلیاشون واقعا بی سوادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اصلا فرض برین که هیچ تقلبی صورت نمیگیره تو امتحانات نهایی تصحیح کردن اون امتحان توسط معلمان متفاوت با دیدو سلیقه متفاوت صورت میگیره اون موقعست که عدالت رعایت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علی محمدزداه
۱۱:۴۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
رو کلید تصحیح میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
امام فرمود دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح میگردد، کنکور توده سرطانی است که در سراسر آموزش کشور ریشه زده است و باید با احتیاط به آن نیشتر زد نتیجه کنکور ۵۰ ساله مدرک گرایی و بی دانشی و فرسایش ذهنی است که رشد علمی کشور را کاسته است به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار امیدواریم . مدیر ثبت کن
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۱:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خودشون یکاری میکنن بگی ایران گورستان آرزو ها نظام قدیمی ها چی کار کنن میخاین حذفشون کنید دیگه کنکور ندن اونا دل ندارن هدف ندارن اخه پول ترمیم معدل ندارم بدم الان یسری ها میان میگن میخاستی بخونی جناپ من تو شرایطی نبودزندگیم که بخونم درسا و برا امتحان نهایی عمومی کمک بچها می‌کرد خو میخای عدالت بر قرار بشه کیفیت مدارس ببر بالا الان منی که تو منطقه سه ام معدلم باس باکسی که علامه حلی با بهترین شرایط میخونه مقایسه بشه آنقدر معلمشون خوبن بعد معلمای ما میگن خودتون بخونید تو بعضی درسا مافیا کنکور حذف نمی‌شه کلاس برا تشریحی میزارن کتاب شب امتحان میزارن والا بعید نیست شبیه ساز امتحان نهایی بزارن
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
والا به خدا این دقیقا بی عدالتی آموزشیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
واقعا خداراشکر که نتیجه زحمات دلسوزان آموزش کشور در شورای عالی انقلاب به نتیجه رسید !که همگی انسان هایی فرهیخته و اساتید برتر دانشگاه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرزان
۲۰:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
یه کنکور نتونستن برگزار کنن کلی تقلب شد حق بچه ها ضایع شدعین خیالشون هم نشد حالا میخوان دو تا برگزار کنن عجب دم خروس باور کنیم یا ..
Singapore
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
آقا خواهش می کنم مسخره نکنید الان وضع ما بچه های سمپاد چیه؟
20 اینجا با 20 مدرسه عادی یکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Singapore
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
آقا خواهش می کنم مسخره نکنید الان وضع ما بچه های سمپاد چیه؟
20 اینجا با 20 مدرسه عادی یکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۱ تير ۱۴۰۱
منظور از سابقه تحصیلی امتحانات نهایی است که برای کل دانش آموزان سوالات یکسان است و در حوزه مشترک شهرستان توسط معلم های یکسان تصحیح می شود و نگرانی شما بی مورد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۳۱ تير ۱۴۰۱
شما نخبه اید یا پخمه اید ؟ منظور امتحان نهاییه برا همه یکسانه
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۹:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این طرح کلی ایراد داره و داره زندگی ما دانش آموزا رو به باد میده ما با این طرح مخالفیم منی که تو مناطق محرومم باید چیکار کنم خسته شدیم از این استرس و فشاری که دارید ب ما میدید بسهههه دیگه فقط ب دنبال چیب خودتونید که پر تر بشه با این مصوبه چقدر ما بدبختیم که افتادیم زیر دست شما ها یکم شرم کنید وقتی زدید زندگی خیلیا رو نابود کردید یادتون میفته که دیگه خیلی دیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کنکوررا مثل کشورهند وپاکستان حذف کنید هرکسی که نتوانست دردانشگاه دولتی موفق شود از اوخسارت بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کاش چند سال روش برنامه ریزی داشتند و کارشناسی میشد و بعد اجرا
نه اینکه حتی کلیاتش هم مبهم باشه و جزئیات هم هیچ بعد تصمیم بگیرند اجرا کنند
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بسیار ظالمانه
با این کار شکاف طبقاتی میشه گودال
میخوان تحصیلم ارثی کنن
Iran (Islamic Republic of)
آیسا
۱۸:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
گی گفته این مصوبه طبق خواسته بسیاری از دانش آموزانه؟؟؟؟؟؟؟؟صدای اعتراض این همه دانش آموز رو نمی شنوید؟؟؟؟!!!! طبق نظر سنجی سازمان سنجش تو سال۹۸ تقریبا 80 درصد داوطبای کنکور با تاثیر قطعی معدل مخالف هستن. بیخودی از طرف ما حرف نزنید که موافقیم چونکه اکثر داوطلبا مخالف این مصوبه هستن
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۰۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
به نظر من اگع کنکور دوبار در سال بشع عالیه
زیر گروه ها هم حذف بشع با درس های عموم خیلی خووووبه
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۸:۰۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
یعنی خداییش با تغییر مدل کنکور همه چیز درست میشه؟ سفره ها پر از نان، یخچال‌ها پر از گوشت ومیوه وجیب مردم پر از پول، تورا به خدا جمع کنید این سیرک را، خیلی زشته، طوری شده وقتی میری خرید از خجالت هموطنت باید سریع یا زیر چادر بگیری یا تو ماشین بزاری اون مختصر خریدی که کردی، به این خبر باید خندید چون از سره بیکاریه مسئولینه وهم گریه کرد چون کسی بفکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بنظر میرسه بعضی مدارس غیر انتفاعی با خرید و تطمیع معلمهای مصحح و دادن معدلهای بیست خود را آماده میکنن برا تبلیغ تو این زمینه و شهریه های میلیاردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این اتفاق زیر سر مافیای کنکوره که خدا میدونه چقدر هزینه کرد و تونست سنجش رو بخره امیدوارم اون پول ها حروم شون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اون دانش آموزی که امسال بنا به هر دلیلی قراره پشت کنکور بمونه پس چی میشه با این ظرفیت کم تو رشته ی تجربی امکانش زیاده دانش آموز بدبخت پشت کنکور می کنه یه عمری بهش یاد دادن کنکور حالا میخواین با این مصوبه یکسال عمر دانش آموز و زنیگشو دارین به بازیچه می گیرین چطور میشه یک دفعه تصمیم بگیرن چهار تا تغییر بزرگ بدن برا آزمون به این مهمی حداقل اروم اروم اگ واقعا میخواستین درست کنین اوضاعو درست می کردین اینجوری از این ک هست خراب تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۷:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
لطفا این مصوبه رو لغو کنید لطفا، اینکار فقط به نفع افراد سطح بالای جامعه است.
چرا دارید همیشه به با کاراتون به مردم ضربه میزنید.
هر ساله در امتحانات نهایی به شدت تقلب میشه، من خودم سال پیش شاهد تقلب دو همکلاسیم بودم
شما وقتی نتونستید امنیت سوالات کنکور که فقط در یک برگزار میشه رو برقرار کنید چطور میتوانید از تقلب و درز نکردن سوالات امتحانات نهایی که شامل چندیدن درس است جلوگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
پول میدی معدل ۲۰ میگیری بازم برای ثروتمندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
فقط مونده معدل نوزده و بیستها مجدد چک بشن
یا یه بند بذارین معدل بیستها باید حداقل ۹۰درصد نمره کنکور رو هم بیارن که میشه معادل معدل ۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شما نمیتونید جلوی تقلب کنکورو بگیرید امتحان نهایی که دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
لطفا yjcصدای مارو برسدن ب مسئولین و رئیس جمهور.آخه ماقراره امتحان بدیم چرا به نظرات ما توجه نمیکنید.چرا ب مخالف ها اهمیت نمیدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
پای آقازاده ها که در میان باشه شما هیچ اهمیتی ندارید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
یه دقیقه وایسید عمومی ها حذف شد الان اختصاصیا میانگین باید چقد باشه؟!برا پیراپزشکی اینا چقد باید باشه باز ما میتونستیم عمومی هامونو بالا بزنیم تا کمِ اختصاصی جبران بشه الان ینی باید بریم کلاس؟ من ۴۰۱ یدونه کلاس هم برا اختصاصیا نرفتم و نه حتی عمومی ولی الان چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ تير ۱۴۰۱
کاش یه نفر بگه که اگه یه نفر که فارغ التحصیل سال های دور نظام قدیمه.که هیچ معدلش تاثیری نداره.الان باید چطور درصدها رو بزنه که پزشکی قبول شه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهسا
۱۲:۲۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با این طرح دیگر ثروت بهتر از علم خواهد شد
این طرح ظلم به دانش اموزان مناطق محروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
به نظر من به جای این کار ها بهتره در سال دوبار کنکور رو برگزار کنید بابا دهن اون بچه ای که بخواد یک سال صبر کنه سرویس میشه شما اگه شش ماه یک بار کنکور رو برگزار کنید قطعا بچه ها موفق تر میشوند
Iran (Islamic Republic of)
Iran
۱۲:۱۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خدا نگذره ازتون،من کنکور تجربی دارم ،از الان پنج کیلو کم کردمم با این مصوبه های اشغالتون،ولمون کنیددد،چیکار عمومی داشتید
الان اونی که علامه حلی بدجور شاده چون جوری اختصاصی رو بالا بزنه که من به چشم هم نمیام،
کارمون تمومههه...... :)
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۲:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اومدن ابرو درست کنن زدن چشم رو هم کور کردن , میخواستن دست موسسات کوتاه کنن حالا درامدشون پنج برابر شد، الا تمام امتحانات نهایی پکیچ میدن، سالی دو بار هم کنکور پکیچ میدن، برای پنج درس تخصصی هم پکیچ میدن، قبلا داشن اموز فقط استرس کنکور داشت الا هم استرس کنکور هم امتحان نهایی رو داره. واقعا چطور دارن فکر میکنن و تصویب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اینقدر پکیج پکیج نکن، مافیا هر 365 روز سال پکیج میده بیرون، طوری میگی برا پنج درس اختصاصی پکیج میدن که انگار قبلا نمیدادن
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۲:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بله در صورتی که عدالت آموزشی در کشور بر قرار باشه.. ما در کشور هزاران هزار افرادی داریم که تصحیح برگه نهایی را انجام می دهند و در کشور با توجه به نظر هر مصحح نمره لحاظ میشه و این وسط نمراتی کم و زیاد داده میشه و دوم اینکه انواع آقای اقشام مدارس داریم که همین ها باعث نا حقی در نمرات نهایی می شود.. درست است کنکور خوب نیست اما با اینک کتار مطمعن باشید وضع را بسیار بدتر می کنید
به طور کلی عدالت الان در کنکور نیست اما با این کار عدالت کم رنگ و کم رنگ تر میشود
دروس عمومی هم کمک حال بچه ها هست نمیدونم شما چه فکر می‌کنید با این کار؟
دروس تخصصی رو آنقدر سخت میکنید .. چرا چون که بچه ها مهلت بیشتری واسه درس خواندن دارند.. همینجوری سخت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام
حذف دروس عمومی از کنکور بسیار کار ارزشمندیست دانش آموزی که رشته ریاضی است چه لزومی دارد عربی و دینی و ادبیات بصورت تستی کار کند ووقتش رو صرف این کتابهایی که هیچ علاقه ی به این کتابها ندارد و براش هم هیچ فاید ه ای ندارند بکند و این درسها هم حذف نشد ه اند بصورت امتحان نهایی آزمون برگزار می شود
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۲:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
چی؟؟؟ کار ارزشمندیه؟ اولا معلوم نیست تو امتتحان نهایی چقدر سخت میگیرن همین عمومیا رو بعدش برای شما شاید نه ولی برای ۷۰ درصد دانش آموز ها عمومی مثل آسانسور بود کلی آدمو جلو مینداخت.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
مصوبه خیلییییییییییییییییی بد هست یا اجرا نمیشه فوقش اگع یه سال هم اجراش کنن البته اگه بشه به کل لغو میشه نگرانننننننننننن نباشیدددد عمومی هم بخونیددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چهههههه خووووش خیاااال آخهههه ماهااااا عمررررمونوووو از سررررر راااااااه آااااوردیممممممم که هیییییی کنکورررررررر بدیمممممم
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب کنکور
۱۲:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
از باشگاه خبرنگاران تقاضا داریم همانطور که از موافقان طرح مطلب میگذارند از مخالفان هم بگذارند و پوشش بدن . چقدر خوبه که شدای همه شنیده بشه !
انشالله ک عادل هستید و میذارید صدای مخالفان هم شنیده بشه
چون در تک تک بند های این مصوبه ایرادات جدی وارد هست
ما دانش اموزان ک نه تنها مزایا ندیدیم ، بلکه تاثیر قطعی باعث شده فشار کار روی ما بیشتر شه.
Iran (Islamic Republic of)
هلن
۱۲:۰۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دیگه باید چیکار کنیم که صدای مخالفان رو بشنوید؟؟؟؟
صدای نمایندگان هم از این مصوبه پر ایراد درومده ولی متاسفانه دربرابر شورا، قدرتی ندارن.....
این مصوبه ظلم به دانش اموزان مناطق محرومه....
چه جوری میتونید معدل کسی که توو یه مدرسه توو سیستان بلوچستان درس خونده رو با کسی که توو مدرسه غیرانتفاعی با بهترین امکانات تهران درس خونده، مقایسه کنیییییید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
تا اینا هستن سهمیه هست و دیگر هیچ
زور نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خداراشکر ، ما دانش اموزا که خیلی خوشحالیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اونایی که موافق این مصوبه این و میگین به نفع دانش اموزانه، لطفا یه کم راجع به مافیای ترمیم معدل مطالعه کنین، چرا فکر میکنین مافیای کنکور از بین میره؟؟؟؟ همین الان موسساتی کلاس های تشریحی شون رو شروع کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
آقایان و موسسات کنکوری ذهنیت فقط ۲۰ در نهایی را در ذهن دانش آموزان باب نکنند ! کنکور دورانی داشت و دوران دیگر گذشته است
Czechia
احمد
۱۷:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
جالبه شما میگی کنکور دورانش گذشته ولی در کشور هایی مثل جین و کره جنوبی و ژاپن که از ایرقدرت های اقتصادی شرق هستند داره برگزار میشه .


فقط در کشور هایی که شدیدا طبقاتی است کنکور برگزار نمیشه مثل آمریکا و بعضی کشور های اروپایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بچه ها بیایید پویش مخالفت به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ در فارس نیوز امضا کنید تا مجلس پیگیری کنه کم مونده به ۵۰ کا برسیم
به دوستاتونم بگید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دقیقاااا توروخدا حمایت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
لطفا ی خبرنگار از سوالات مردم و پاسخگویی مسئولین مربوطه؛ گزارش خبری تهیه کنه. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بنده سال ۱۳۹۸ کمکور ریاضی دادم. خداروشکر جای خوبی هم قبول شدم. توی رشته ی ریاضی مشکلی نیست چون ظرفیت زیادهمگه اینکه کسی بخواد رشته کامپیوتر قبول بشه که اونم اونقدر عجیب و غریب نیست. ولی در رشته ی تجربی هرچقدر هم تغییر بدن، فایده ای نداره. چون ظرفیتش محدوده و طرفدارش زیاد. در مورد خود کنکور. به نظر منم خیلی چیزای به درد نخور از بچه ها امتحان گرفته می شد. ادبیات و دینی به شدت سوالات مسخره ای داشتن، مخصوصا دینی. شیمی هم خیلی سوالات اذیت کننده ی بی خودی داشت. الان که دروس عمومی رو انداختن تو امتحان نهایی، خیلی چیزای بی خود مثل قرابت معنایی و تست های ترکیبی دینی و... حذف می شه مگر اینکه امتحان نهایی هم مثل کنکور سوالاتش آزار دهنده بشه. ولی چند سال دیگه به نظرم بدتر می شه. به جای یکسال استرس، دانش اموزان باید ۳ سال استرس امتحان نهایی هم داشته باشن. و شما فکر می کنی که موسسات کنکور بیکار می شینن؟ خب شبیه ساز امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار می کنن. اگه کارشون رونق نگیره، حداقل افتی هم نمی کنه. همون سالی که من کنکور دادم، اولش می گفتن قراره تاثیر قطعی باشه. یکی از موسسات کنکور که همه می شناسیمش، داشت شبیه ساز امتحان تشریحی برگزار می کرد تا اینکه گفتن تاثیر مثبته. به نظرم اگه نمره یکسال رو تاثیر می دادن، کمتر به دانش آموز استرس وارد می شد. مثلا سال یازدهم به نظرم مناسب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بله دیگه: امنیت امتحان نهایی که اندازه کنکور نیست حالا که قراره سهمیه پزشکی زیاد بشه؛ تاثیرقطعی معدل گذاشتند تا بچه های خودشون را وارد رشته های تاپ دانشگاه کنند!!
Germany
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بعد یه عده ساده لوح فکر می‌کنند این طرح به نفع شونه
وقتی میتونی ۱۰ بار ترمیم معدل کنی و معدل ات بالا بره این جوری این طرح چه سودی داره؟!
پس در نتیجه قبولی در رشته های تاپ فقط با کنکور و ۶۰ درصد حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۱:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با این طرح هر کس دیگه پول دارع میتونه درس بخونه ، شکاف طبقاتی .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
من نظام قدیم فنی و حرفه ای درس خوندم، اگه بخوام رشته انسانی یا ریاضی یا تجربی شرکت کنم، چطوری باید سابقه تحصیلی داشته باشم ؟؟؟ امتحانات زمان ما اصلا نهایی نبوده !!! دروس عمومی هم حتی نهایی نداشتیم !! سوالات ما رو لطفا به گوش مسئولین برسونید !!
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۱:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خدارو شکر این مصوبه از حالت قبل بهتره البته یه مشکلاتی داره ولی از قبلی قابل تحمل تره. منم یه دانش آموز پشت کنکوری ام. و از این مصوبه خوشحال شدم همه دانش آموزان مخالف نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شما حتما تا نوک دماغت رو میبینی که موافق این مصوبه ای یا یه پارتی کلفت داری... کسانی که موافق این مصوبه اند، با قاطعیت میگم، هیپچ میانه ای با عدالت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ما که نظام قدیم هستیم و اینکه رشته ریاضی هستیم ولی کنکور تجربی میخواهیم شرکت کنیم تکلیف چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دقیقا؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
آفرین به این مصوبه
از این تصویب دانش آموزای درس خونی مثل من خوش حال هستن اما کسانی که فقط برای کنکور می خونن ناراحت هستن
منی که معدلبالادارم چرا باید ۴ سال پشت کنکور بمونم تا به حقم برسم اما دانش آموز با معدل ۱۴ بیاد پزشکی بخونه این ناعادلانه هست
امیدوارم تاثیر ۶۰ درصد قطعی رو هم اجرا کنند
سهمیه ها همباید اصلاح بشه کسی که در منطقه۱ هست سنجش فکر میکنه پولداره درحالی که شاید خیلی محروم تر هم باشه
Germany
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اگر یک شخص با معدل پایین می‌تواند در عرض فقط یک سال از شما پیشی بگیرد آن هم با معدل پایین همان بهتر است وارد دانشگاه نشوی و پشت کنکور بمانی
Iran (Islamic Republic of)
بی اسم
۱۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
حالا معدلت چنده خانم معدل بالا؟ قابل توجهت باید بگم که حداقل ۱۷۰۰۰ معدل ۲۰ در کشور داریم که همه ی اینا باید در نهایت با یه ازمونی مثل کنکور گزینش بشن نه اینکه بگن بفرمایید دانشگاه...
واقعا ذره ای فکر نمیکنی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
تو اگه درسخون بودی و واقعا به صورت عادلانه معدلت بالا کسل کرده لودی باید میتونستی کنکورت هم نمره قبولی رو کسب میکردی نه اینکه از کسی که معدلش ۱۴ هست درصد نمراتت کمتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۲:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
حتما معدلت با پارتی بالا میره بعد نمیتونی کنکور قبول بشی پس همین پشت کنکور بنونی برات بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بیا پایین سرودن درد گرفت .. .... وضعیت تو سال بعد می بینم .. جوجه رو آخر پاییز می شمارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
مشکل و استرسهای کنکور حل بشو نیست چون همه میخان پزشک بشن واز طرفی ظرفیت پذیرش پزشک خیلی کمه و علاوه براین مشکل سهمیه های فراوان هم هست که کنکور استرس زا و تنش آلود کرده و تا زمانی که ظرفیت پذیرش پزشک زیاد نشه درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چرا فکر می کنی همه دوست دارن پزشکی قبول بشن .. پزشکی یه کار سخته افسردگی داره . دلیل اینکه همه دوست دارند پزشکی بخونن بخاطر چشم تو هم چشمی خانواده هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بچه ها تو سامانه ی سامد اعتراض بزنید شاید نظرشون عوض شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
از موسسات و مافیای کنکور راجع این مصوبه سوال کنید و گزارش بگیرید؛ اگر آنها ناراضی بودند پس مصوبه ی خوبی است!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
عالیه
منی که امسال دقیقه۹۰ مجبور ب جراحی شدم و کل زحماتم ب باد رفت و نتونستم تو ازمون شرکت کنم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۰:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این مصوبه ظلم بزرگی به نطام قدیمی ها ومناطق محرومه ته ناعدالتیه چرا بفکر مانیستن
آقا برامانظام قدیمیا باهمون شرایط قبل کنکور برگذار کنین اصلا چرا یه نظر سنجی بین کنکوریای 1402برگذار نمیکنین ببینین نظر ما چیه آینده ی ماست اونوقت کسای دیگه باید برامون تصمیم بگیرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
نظام قدیمی ها چیکارکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سهمیه ها دانشگاه ها را تبدیل به تنبل خانه شاه عباس کرده اند ، و از آنجا که عده ای کم سواد در رشته های تاپ قبول می شوند ،دود این خیانت علمی به چشم آحاد مردم یک جامعه می رود.
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۱۱:۴۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
باز همون سهمیه هم بستگی داره چه سهمیه ای باشه. مثلا از نظر من اون کسی که وقتی همه داشتن برای کنکور میخوندن اون برای المپیاد تلاش میکرده و تونسته یه مدال نقره یا برنز بگیره، الان کاملا حقشه که از سهمیه ی 20 درصدی برخوردار باشه و توی کنکور ازش حمایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با سلام حذف کنکور مسئله دستوری و بخشنامه ای نیست نیاز به اصلاح ساختاری دارد قوه محرکه هرکشوری جوانان آن کشور برای حذف کنکور باید آموزشها در آموزش و پرورش هدفمند مدیریت شود وامتحان استاندارد شود امتحانات که استاندارد شد باید فکری به حال افتاده ها کرد ، اینجاست که نظام مهارتی کوتاه مدت و حذف سربازی اجباری ضروری به نظر می رسد این همان نکته ای است که شورای عالی انقلاب نادیده می گیرد به طور خلاصه اصلاح ساختاری در آموزش و پرورش منجر به تغییرات در نظام مدیریتی کشور می شود .
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۰:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این کنکور تستی بود که رستگار رحمانی و امثال اونها رو کشف کرد.
Switzerland
ناشناس
۱۰:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
مزیتشم بنوسس خب نابودی دانش اموزان قشرر ضعیف و برنده شدن اقشار پولدار جامعه اینارم بنویس دیگه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۲:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
مشکل همینه اینا اصلا نگاهی به قشر ضعیف ندارن درک نمیکنن نمیفهمن چون تجربه نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
استرس یک روز به استرس ۱۰ روز تبدیل شده
افرادی که به علت استرس روز کنکور رو از دست می دادن الان با استرس در هر امتحان نیز نتیجه نهایی ازمون رو از دست می دهند یعنی ده برابر
Netherlands (Kingdom of the)
مبین
۱۰:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
من فاتحه سیستم سنجش و پذیرش دانشجو را خواندم.
France
یه دوست
۱۰:۲۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
هشتاد و پنج درصد داوطلبان کنکور طبق آمار رسمی سازمان سنجش مخالف تاثیر قطعی معدل هستند.... چرا کسی گوشش بدهکار نیست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ما حرفی نداریم مسلما اینجور بهتره
اما یه سوال از همه دست اندرکاران ذیربط سنجش و عالی دارم
وقتی خودتون می‌فرمائید در درس ادبیات کنکور که تستی هم هست یک نفر هم از یک میلیون نفر صد در صد نزدن
حالا چطور تشریحی همین درس را در امتحان نهائی خیلی ها با معدل بیست قبول شدن
اینا آدم رو بدجور نگران میکنه
و بنظر میرسه رشته های بدرد بخور کنکور را از ما بهترون همین الان قبول شدن
و بقیه اش همه اش بازیه
نظر شما چیه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
به خاطر سوالات غیر استاندارد کنکور هست معلم میگه در این جمله مسند را پیدا کنید همهراحت پیدا می کنن اما کنکور اینو نمیگه اصلا همیجا هست که میگیم کنکور خوب نیست کسی که درسش رو بخونه نهایی رو خوب میده دیگه عین کنکور خراب نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۲:۰۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چرا شمادفکر میکنید نهایی راحت ترع شما نهایی ۴۰۲ رو با سال های قبل مقایسه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بازم گیجمون کردید. آخرش ۱۴۰۲ تاثیر معدل مثبته یا قطعی؟ همین بالا یه جا گفتید :
«رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: کلیات برگزاری آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ تغییری نخواهد داشت و به عنوان مثال تاثیر سوابق تحصیلی به صورت حداکثر ۴۰ درصد تاثیر مثبت خواهد بود و مابقی نمره کل بر مبنای نمره آزمون محاسبه خواهد شد.»
که یعنی تاثیر معدل ۱۴۰۲ مثبته

یه جا دیگه گفتید:
«در این نوشته ضمن تشریح مهمترین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ و بعد از آن، مزایای این مصوبه هم به اختصار مورد بررسی قرار می گیرد:

1- تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی:

برای کنکور ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد قطعی و فقط سال دوازدهم»

که یعنی تاثیر معدل ۱۴۰۲ قطعی هست
خداییش یه خبر اعلام کردن این همه سخته که بدون شائبه بخواد اعلام بشه؟؟؟؟؟
این همه اذیت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
یکم فک کنید میبینید در واقع همون کنکور رو میخان از شما بگیرن,, اما با استرس خیلی بیشتر.
از ی طرف دقدقه نمره 20 رو داری و از طرف دیگه دقدقه درصد بالا تو تخصصیها
اگر نمره 20 نیاری عملا از دور خارج میشی, حالا اگر از 100نمرش کنن ک خودش یپا کنکور میشه برا خودش.
دوبار کنکورش در سال و اعتبار نتیحه تا 2سال , انوقت مثلا کسی ک پارسال کنکور داده رو چطور با کسی ک امسال کنکور داده رو مقایسه میکنن؟
حالا وقتی با ترمیم معدل تعداد معدل 20ها زیاد شد,, مثلا 10000صندلی رشته های تاپ چجوری بین بالای 10000نفر تقسیم بشه؟مطمئنن تعداد معدل 20ها الانم بالای 15000نفره با این تقلبای نهایی
چطور میخان جلوی تقلب تو نهایی رو بگیرن؟ ایا اونیکه معدل 20 گرفته , با درس خوندن بوده یا تقلب؟
جوری براتون سوال نهایی طرح کنن ک خود کنکورو ببینید.
مجبور بشید چندبار امتحان بدید و عملا چندتا کنکور رو از دست بدید و کلی هم هزینه کنید.......
کسایی ک میگن کار راحتر شده, یکم ایرادات مصوبه رو بخونن تا بفهمن چ بلایی قرار سر اموزش کشور بیارن.
با این مصوبه کارتون راحت نمیشه,,,کنکور همون کنکوره اما با ی شکل دیگه و استرس خیلی بیشتر و البته هزینه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
احمد رضا
۱۰:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خیلی مصوبه خوب و حساب شده هست متاسفانه کنکور امسال سوالات قبل از آزمون لو رفت اما امتحانات نهایی این اتفاق براش اصلا نمی افته این خودش خیلی به عدالت نزدیک تر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اونوقت امتحانات که همیشه تقلب توش هست چی یکم فکر لطفاً
بعد اونایی که موافق هستید قرار بعد از رد شدن از همه این مراحل تازه هر دانشگاه میتونه بگه میخوامت یا نه که اگه شما اطلاع ندارید بدونید در ارشد طرف با رتبه ۲۰۰قبول نشده بعد همون دانشگاه با رتبه ۴۰۰۰یکی دیگر رو گرفته این یعنی رانت
Iran (Islamic Republic of)
Hf
۱۱:۴۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شما از کجا اینقدر مطمئنی اونوقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
حتما امتحان نهایی ندادی که میگی تقلب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
امتحان نهایی خیلی آسونه تر می شه تقلب کرد ..
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۰:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام تغییر کنکور برای سوابق تحصیلی نظام قدیم چی هست ؟ آیا معدل آنها هم تاثیر دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بله باید ترمیم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
منظور از سالی دوبار بر گزار میشه یعنی چی؟ یعنی یه بار تیر، یه بار بهمن؟
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۰:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
واقعا مصوبه خوبیه ممنونم از شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبه به نفع ما بچه های مناطق محروم تصویب کرد
Iran (Islamic Republic of)
سانا
۱۱:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
الکی خودتو به بچه های محروم نچسبون....
ما بچه های مناطق محروم خیییلی با اجرای این مصوبه ضرر میکنیم.
عدالت اموزشی از بین میره....
کسی که توو بهترین مدرسه با بهترین دبیرا درس میخونه به نظرت معدلش بهتره میشه یا یه دانش اموز منطقه محروم با کمترین امکانات؟؟؟؟
خییلی ها مخالف این مصوبه ان.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۹:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اگه امتحانات نهایی مثل کنکور و با امنیت کنکور برگزار بشه عالی و عدالت اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
هلن
۱۲:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
توو خود کنکور هم تقلب میشه چه برسه به امتحان نهایی....
این مصوبه ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
من فقط درخواستم اینه این مصوبه کنکور۱۴۰۲لغو بشه من ۲سال نتونستم درست درس بخونم مشکلات سنگین داشتم و امسال همزمان با کار کردن تصمیم به درس خوندن کردم ولی با این مصوبه هیچوقت نمیتونم درس بخونمو برم دانشگا منی ک عشق دانشگا رفتنو تحصیل دارم این مصوبه مثل ی سد جلو راهمه
Iran (Islamic Republic of)
ميري
۰۹:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
متأسفانه حذف دروس عمومي جايگاه اين دروس را به شدت تنزل خواهد داد كم توجهي دانش اموزان با ادبيات اسيب هاي حبران ناپذيري خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
Ff
۱۱:۰۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کی گفته دروس عمومی حذفه! تاثیر اون در امتحانات نهایی و جزو ۴۰ درصد تاثیر قطعیه.جایگاه تاثیرش تغییر کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این مصوبه ضد عدالته الان منی که دیپلم مجدد ندارم و میگن باید بری سربازی تا بهت دیپلم مجدد بدیم چه گتاهی کردیم اونی که پول ترمیم نداره اونی که مدرسش دولتیه تا بهمن درسارو نمیرسن اونی که پول کلاس و کتاب تشریحیم از این به بعد باید بده چه فکری کردید اخه لغوش کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سال ۱۴۰۶ -۱۴۰۷ چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
لغو کنید ظلم مطلقه ظلم مطلق نکنید این کارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چرا هر دوازده ماه سال کنکور نباشد؟یا اگر اینکارسخت است لااقل،برای هرفصل کنکور برگزارگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این مصوبه پر از ظلم نسبت به دانش آموزان نظام قدیمی هست لطفا این مصوبه را لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
فقط میخوان ما نظام قدیمیارو از گردونه رقابت حذف کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام اقازاده ای که با این مصوبه راااااحت میری یه رشته خوب
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
مصوبه ای سراسر بی عدالتی ،منی که در کمترین امکانات آموزشی تحصیل میکنم برابر نیستم با اونی که در بهترین شرایط ممکن تحصیل میکنه که بیان معدل رو مقایسه کنند ما دیگر خواب قبولی رو ببینیم
دروس مثل ریاضی و فیزیک در رشته های پزشکی به درد چه میخورن وقتی یه واحدم ازشون ندارند در عوض ادبیات و زبانش مهمه این طرح فاجعس چن سال دیگ تلنبار نمرات ۲۰ در کشور خواهد بود و باز کنکور اهمیتش بیشتر میشن
Iran (Islamic Republic of)
هنا
۱۲:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دقیقا درست میفرماییید.
Iran (Islamic Republic of)
آرمیتا
۱۲:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
تو رشته پزشکی یه درس داریم به نام فیزیک پزشکی
دوما آمار و احتمال هم که جزو ریاضیه به پزشکی مربوطه
سوما مگه فقط تجربیا برا پزشکی میجنگن؟من خودم رشته زیست سلولی دوست دارم که فیزیک و ریاضی و شبمی رو در کنار زیست داره ولی ادبیات اونم به شکلی که تو کنکور میاد و همچنین دینی و عربی هیچ گونه ربطی به علوم تجربی نداره . و متاسفانه تا قبل این مصوبه بعضیا با بالا زدن این دروس بی ربط وارد رشته ای میشدن که هیچ ربطی نداشته به درسایی که تو کنکور بالازدن مثل این میمونه که شما برای انتخاب یه شناگر بیای امتحان دو سرعت بذاری این منطقیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۹:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این مصوبه درصورتی خوبه که ما در تمام مدارس از سطح آموزشی یکسانی برخوردار باشیم آیا در مدارس سیستان و بلوچستان هم مثل تهران هست آیا فکری به حال نظام قدیمی ها که چند سال کنکور به شیوه قبل شرکت کردن شده ما مناطق محروم مگر فقط خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کنکور به جای مسابقه حفظیات باید به سمت مسابقه خلاقیت تغییر کنه
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۱:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کجای کنکور فقط حفظی هست؟تاالان تستهای کنکور رو دیدی و کار کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کنکور و حفظی؟!تناقض جالبیه
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۲۱:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خب الان حفظی شد دیگه طرف نهایی ها کتاب حفظ میکنه بیست میشه ولی همون طرف کنکور گند میزنه چون مفهومیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بهترین و تنها مزیتش همون دو بار در ساله که البته باید سه بار بشه
Iran (Islamic Republic of)
آیات اعظام حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا کربلایی باقری
۰۹:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بابا چیه درس...چقدر جوون های ما زندگی شان را در کنکور از دست داده اند اصلا درس خواندن نباید نمره ای باشد باید آزاد باشد تا جوانان ما مانند جوان های خارجی به علاقه خود هر چه دوست دارند بخوانند...بنده به نسل جدید جوانان و اللخصوص دختران سرزمینم توصیه میکنم که به ورزش بدنسازی بپردازند تا بدن هایی زیبا و سلامت داشته باشند در زندگی موفق شوند و دیگر اشتباهات نسل گذشته را نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چی میگی
Singapore
ناشناس
۱۹:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اوه هر کی فهمید جاده بازه بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
م.م
۲۳:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
نمی دونم از جون بچه های مردم چی می خوان. سرنوشت دانش اموزان برایشان مهم نیست. بی انصافی تا این اندازه قابل باور نیست. بچه ها بلاتکلیف هستند.سر طناب در دست شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و سنجش هست. خدا خودش بخیر کنه.
۱۲
آخرین اخبار