آشتی کنان و همدلی رسم کهن جشن غدیر ازبیزان

مردم ازبیزان زرندیه هرساله در کهن جشن غدیر به احترام امام علی (ع) هر کدورت و ناراحتی از یکدیگر داشته باشد میبخشند.

مراسم دیرینه جشن غدیر در روستای ازبیزان بخش خرقان شهرستان زرندیه یک سنت دیرینه در قالب اتحاد و همدلی در این روستا است که هرساله انجام می‌شود.

در این جشن کسانی که از یکدیگر کدورت و ناراحتی داشته باشد به عشق امام علی (ع) همدیگر را میبخشند، به همین سبب جشن غدیر ازبیزان نماد اتحاد بخش خرقان زرندیه است و تمام مردم بخش خرقان از تمامی روستا‌ها اطراف در این شرکت می‌کنند

همچنین در این مراسم مسابقات مختلف برای تمامی گرو‌های سنی برگزار می‌شود و اهالی روستای ازبیزان در کنار این جشن به معرفی محصولات باغی و گیاهان داروئی منطقه می‌پردازند و به نوعی اقتصاد روستا را هم به حرکت در می‌آورند.

امیر گله دار مسئول برگزاری این جشنواره گفت: امسال هم این جشن به همت اعضای شورا و دهیار در روستای ازبیزان و حضور اهالی روستا‌های همجوار برگزار شده و این برنامه‌ها موجب برگشت جوانان و مردم به روستا و کاهش مشکلات اقتصادی فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی شده و انشاالله بتوانیم این جشن را همچنان ادامه دهیم و بتوانیم موجب اتحاد موجب آبادانی روستا شویم.

قدیم عضو شورای اسلامی روستا ازبیزان هم گفت: در این جشنواره مسابقات گوناگون داریم و از پیرغلامان، بزرگان، خیرین، جوانان فعال روستا و ازبیزان‌هایی که در سرتاسر کشور باعث افتخار روستا شدند تجلیل می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.