برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه در زنجان

رئیس انجمن ادبی اشراق زنجان گفت:اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان ۳۰ ام تیر ماه در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

چراغی گفت:در یازدهمین دوره جشنواره شعر و قصه  یکی از بالاترین رکورد‌های ادبی استان زنجان ثبت شد.

او می گوید: در این دوره ۴۲۸ شرکت کننده با بیش از ۱۲۰۰ اثر در هفت بخش شعرکلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی، شعر ازاد ترکی، داستان کوتاه فارسی، داستان کوتاه ترکی و بخش پژوهش در موضوعات آزاد و دو موضوع ویژه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و نیز شعر و داستان برگرفته از آثار نظامی گنجوی  رقابت می‌کنند.

به گفته رئیس انجمن ادبی اشراق، ثبت چنین رکوردی نشان دهنده اقبال جامعه ادبی به برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ است که در طول ۲۲ سال گذشته همواره اصلی‌ترین محل کشف و معرفی استعداد‌های برتر ادبی استان بوده است.

او گفت: یکی از دلایل موفقیت و برتری مداوم این جشنواره در ۲۲ سال اخیر استفاده از ایده‌های کارشناسی‌شده و انباشت تجربه‌های گوناگون به عنوان پشتوانه معنوی آن است.

چراغی گفت: این جشنواره افتخار حضور بزرگانی، چون حسین منزوی، سید عزت‌اله حرّی، عباس آقابابایی، محبعلی قنبری، ولی‌اله کلامی فرد و... را به عنوان داور در دوره‌های پیشین دارد.

او می گوید: از ویژگی‌های مهم دیگر این جشنواره که یکی از عوامل موفقیت آن بوده است استفاده از داوران تراز اول ملی و بین‌المللی بوده است در این دوره نیز سعی شده است از داوران ممتاز و مجرب در سطح ملی و بین المللی دعوت گردد که در روز‌های منتهی به اختتامیه معرفی خواهند شد.

دبیر علمی جشنواره گفت:یکی از ویژگی های مهم این رویداد ادبی مشارکت و همکاری هنرمندان شاخه‌های دیگر از جمله دعوت از هنرمندان برتر رشته‌های طراحی، مجسمه سازی، موسیقی و نمایش جهت اجرای طرح پوستر، ساخت تندیس، موسیقی اختتامیه و ساخت مستند جشنواره  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.