دبیر علمی جشنواره شعر و قصه گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۶ام اردیبهشت ماه مصادف با روز درگذشت حسین منزوی است.

چراغی با بیان اینکه یازدهمین جشنواره شعر و قصه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری انجمن اشراق برگزار می شود،گفت: این جشنواره  با ۲۲ سال سابقه از سال ۷۹ فعالیتش را توسط انجمن اشراق آغاز کرده و تا به امروز یازده دوره برگزار شده است.

او می گوید: این جشنواره افتخار حضور بزرگانی همچون حسین منزوی را به عنوان رئیس هیات داوران در دو دوره ثبت کرده است و در ۲۲ سال گذشته همواره مهمترین عامل کشف استعداد‌های ادبی استان زنجان بوده و شاعران و نویسندگان ممتازی را به جامعه ادبی کشور معرفی نموده است.

چراغی با بیان اینکه این جشنواره  یک جشن ادبی بزرگ در استان زنجان است،گفت: جشنواره شعر و قصه از دوره‌های ابتدایی دارای چندین بخش ادبی همچون شعر کلاسیک، شعر ازاد ، داستان کوتاه ، فیلمنامه، نمایشنامه، طنز و مدح و مرثیه و پژوهش در انواع موضوعات بوده است که در این دوره نیز با ۷ بخش شروع به کار کرده است.


دبیر علمی جشنواره با اشاره به اینکه این رویداد ادبی را میتوان نقطه عطف ادبیات دهه‌های اخیر زنجان قلمداد کرد،گفت:در این جشنواره همواره سعی بر این شده است که از داوران سطح بالای ملی و بین المللی بهره ببریم که مرور سوابق جشنواره این مساله را اثبات میکند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.