امام جمعه کوار در استان فارس با اشاره به خدمات متعدد نهاد امام جمعه در سطوح مختلف گفت: ائمه جمعه گره‌گشای بسیاری از مشکلات در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام مجید گشول با اشاره به اینکه خدمات نهاد امامت جمعه در کشور ابعاد گوناگونی را در بر می‌گیرد، گفت: تبیین، روشنگری، گفتمان سازی، جریان‌سازی، گفت وگوی چهره به چهره با مردم، حضور در مجامع عمومی و سخن گفتن با مردم، حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، ارتباط با نوجوانان، جذب به نماز جمعه و دنبال کردن برنامه‌های فرهنگی قرآنی و پیگیری مسائل فرهنگی از جمله این موارد است.

او گفت: برخی از خدمات نهاد امامت جمعه را شامل خدمات اجتماعی مانند گره‌گشایی از کار نیازمندان، فقرزدایی و کمک به خدمات عمرانی و سازندگی در مناطق محروم و قرار گرفتن در کنار نهادهایی مانند بسیج، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی، تشویق مردم به کارهای خیر و گره‌گشایی از مشکلات دیگران و بخش دیگری از این خدمات نیز با پیگیری نهاد امامت جمعه در شهرستان کوار انجام می‌شود.

گشول گفت: برخی از خدمات ارائه‌ شده نهاد امامت جمعه بُعد اقتصاد مقاومتی دارد که تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی، همراه کردن ظرفیت‌های دولتی، اجرایی و خصوصی برای کمک به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، دنبال کردن جهش تولید، تقویت و انگیزه‌بخش کردن به تولیدکنندگان از جمله این موارد به شمار می‌آید.

امام جمعه شهرستان کوار گفت: برگزاری محافل و مجالس معنوی مانند برگزاری جلسات دعا و نیایش که سبب توجه بیشتر مردم به مسائل معنوی می‌شود، سبب خواهد شد تا فضایل اخلاقی در جامعه افزایش و یابد و مردم ارتباط خودشان را با خدا و اولیای دین بیشتر کنند که نهاد امامت جمعه در این حوزه هم مواردی را پیگیری می‌کند.

او گفت: بخشی از خدمات ائمه جمعه در حوزه بهداشتی است، مثل اینکه در رزمایش‌های چند سال اخیر در تولید ماسک، لوازم بهداشتی، کمک به خط مقدم بهداشت و درمان، ائمه جمعه پیشتاز بودند، خودشان در این عرصه و میدان حضور داشتند، در برنامه‌ها شرکت فعالی از خود نشان دادند، حتی در ضدعفونی کردن شهر و انگیزه‌بخشی برای تولید لوازم بهداشتی بسیار فعال بودند.

گشول گفت: بخش دیگری از خدمات ائمه جمعه، خدمات مدیریتی است، مثل اینکه با شورای اداری، فرهنگ عمومی ائمه جمعه ارتباط دارند، بنابراین اگر مدیران در این بخش نقطه قوت دارند آن‌ها را تشویق و اگر نقطه‌ ضعفی دارند آن را پوشش می‌دهند و از این طریق به ‌نظام و مدیریت جامعه کمک می‌کنند تا مسائل با کمترین مشکلات و بیشترین بازدهی پیش برود.

امام جمعه شهرستان کوار گفت: ارائه این خدمات از سوی نهاد امامت جمعه، موجب امنیت بخشی به جامعه می‌شود، زیرا با روشنگری و تبیین مسائل و سخن گفتن با مردم و بیان مطالبات مردم، امنیت و آرامش را در هر شهری حاکم می‌کند، در حقیقت ائمه جمعه به امنیت جامعه و به آرامش و آسایش رسیدن مردم هر جامعه بسیار کمک‌کننده هستند و این کار به‌ صورت مستقیم یا غیرمستقیم  از سوی ائمه جمعه در سراسر کشور انجام می‌شود.

منیع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار