طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت قوا از چادر مشکی

سال ۹۹ طرحی در مجلس ارائه شد که بر اساس آن تولیدکنندگان این پوشش اسلامی به مانند تولیدکنندگان محصولات فرهنگی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

چندی است مسئله حجاب و عفاف بیش از پیش از سوی جامعه و مسئولین مورد توجه قرار گرفته؛ در این زمینه در کنار سایر پوشش های متعارف و اسلامی ایرانی، چادر مشکی به عنوان یکی از کامل ترین نوع حجاب اسلامی هموراه مورد توجه بخش وسیعی از جامعه بوده است.

مسئله ای که البته پیش‌تر هم مورد توجه بود تا جایی که به قانون تبدیل شد.

اما ماجرای قانونی شدن حجاب از جایی شروع شد که یک ماه پس از انقلاب اسلامی زمانی که هنوز قانون اساسی تدوین نشده و به تصویب نرسیده بود، امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت حضور بانوان در ادارات دولتی تذکر دادند؛ در پی تذکرات مداوم ایشان، کارمندان ادارات دولتی موظف به رعایت حجاب شدند.

علی‌رغم حفظ و رعایت حجاب از سوی مردم  اما تا سال ۱۳۶۲ هیچ قانونی در مورد حجاب و عفاف به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید و اولين قانونی که در خصوص پوشش بانوان، در کشور به تصويب رسيد، ماده ‌١٠٢ قانون تعزيرات مصوب سال ‌۱۳۶۲ بود. 

براساس این قانون، بانوانی که در جمهوری اسلامی ایران هستند، اعم از ايرانی و خارجی، مسلمان و غيرمسلمان، مکلف به رعايت حجاب شرعی در انظار عمومی و معابر می‌شدند.

طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت دولت و مجلس از چادر مشکی

حجت‌الاسلام اشراقی در همان سال‌های اولیه انقلاب از قول امام راحل (ره) می‌گوید خواست ایشان رعایت حجاب اسلامی در مملکت است

به دنبال آن اما می‌توان مهم ‌ترین قانونی که بی‌ حجابی را جرم دانسته و به آن پرداخته، ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ دانست که پس از آن هم شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را به تصویب رساند.

قانونی که هدف از ارائه آن، درونی و نهادینه کردن حجاب و عفاف، با مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه ‌ها به صورت مستمر و هدفمند است و کلیه وظایف تخصصی دستگاه‌ های قانونگذار و اجرایی را در قبال موضوع حجاب را به طور دقیق و مشخص، بیان کرده است.

در حقیقت این قانون، که طرح آن از ابتدای دهه ۷۰ در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارداشت، اقدامی همه جانبه و نگاهی چندبعدی به مسئله حجاب و عفاف در جامعه است.

طرحی که به دنبال آن، مجلس شورای اسلامی نیز، قانون ساماندهی مد و لباس را در سال ۱۳۸۵ به تصویب رساند تا شاید سر و سامانی به وضعیت بی سامان پوشش و حجاب و مد عرضه شده در سطح کشور داده شود.

طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت دولت و مجلس از چادر مشکی

چندی پیش بود که امام جمعه موقت تهران اجرای قانون حجاب را مطالبه جامعه دانست و از بانوان محجبه خواست با پرچم فاطمی یعنی چادر در اجتماعات گوناگون حاضر شوند

اما تمام این قوانین بازهم نتوانست همه نیازهای موجود جامعه را در زمینه رعایت عفاف و حجاب تامین کند تا اینکه  سال ۹۹ طرحی به نام طرح «چادر؛ کالای فرهنگی»  به مجلس رسید تا از چادر به عنوان کامل ترین نوع پوشش اسلامی حمایت اقتصادی ویژه‌ای انجام دهد.

احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس طی مصاحبه‌ای در ۲۸ تیر سال ۹۹ در خصوص این طرح گفته که وقتی چادر کالای فرهنگی باشد، می‌تواند نقش خود را به عنوان نمادی از فرهنگ در جامعه ایفا و از موانع اقتصادی عبور کند.

بر این اساس با تصویب قانونی که چادر و نظایر آن کالای فرهنگی محسوب شود زیرساخت قانونی مناسبی برای رفع موانع تولید ایجاد و بر اساس این مهم حوزه بازار توسعه و نیازهای معنوی و فرهنگی جامعه در سایه یک صنعت فرهنگیِ مصون از مشکلات اقتصادی تا حدود قابل توجهی رفع می‌شود.

در این طرح چادر مشکی باید مثل کتاب به عنوان کالای فرهنگی و صنایع فرهنگی قلمداد شود تا تولید و توزیع و خریدش مانند کتاب و سایر محصولات فرهنگی مالیات نداشته باشد.

طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت دولت و مجلس از چادر مشکی

سال ۹۹ طرحی در مجلس مطرح شد که تولیدکنندگان چادر مشکی مثل تولیدکنندگان محصولات فرهنگی، مالیات نپردازند

با این وجود اما با گذشت دو سال این طرح همچنان بلاتکلیف در مجلس معطل مانده است.

معطل ماندن این طرح در حالی است که درحال حاضر بالا بودن قیمت البسه مطابق با الگو‌های اسلامی ایرانی علی الخصوص چادر مشکی به یکی از دلایلی تبدیل شده که بخشی از جامعه آن را توجیهی برای عدم رعایت قانون حجاب می‌دانند؛ جدای از این حتی بخش دیگری از جامعه که مقید به این پوشش نیز هست از این افزایش قیمت‌ها از ۱ تا بعضا ۳ الی ۴ میلیون تومان گله دارد.

به عنوان مثال با توجه به تحقیق میدانی که درباره قیمت روز چادر مشکی صورت گرفته، قیمت چادرعربی اصیل ۱ میلیون و پانصد هزار تومان، چادر دانشجویی به قیمت ۷۱۵ هزار تومان وهمچنین قیمت چادر بچگانه عربی اصیل ۴۸۵ هزار تومان است.

این قیمت‌های گزاف برای تهیه چادر مشکی درحالی است که وقتی به پاساژ‌های شلوغ تهران  سری می‌زنیم با مانتو‌های نامتعارف جلو باز و یا بدون دکمه تولید شده در کارگاه‌های زیر زمینی و با قیمت‌های پایین آن‌ها مواجه هستیم که از بازه ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و نهایتا تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان خاتمه می‌یابد.

طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت دولت و مجلس از چادر مشکی

قیمت‌های گزاف البسه اسلامی ایرانی از جمله چادر باعث شده تا مردم در تهیه این پوشش به سختی بیافتند

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب در این باره می‌گوید «علی رغم اینکه برخی از تولیدکنندگان عرصه مد و لباس یا بر اثر عدم آگاهی و درک صحیح از جامعه یا مغرضانه به تولید البسه ای مبادرت می‌کنند که که مورد پسند و رضایت عامه مردم نیست، با این وجود قاطبه مردم ما دنبال لباس ها و پوشش های مناسب و حافظ حجاب اسلامی از جمله چادر مشکی هستند.»

به گفته حجت الاسلام محمدحسن اختری نفس قوانین در این زمینه مشکلی ندارد و در این مورد خاص با ارائه مجوز تخصیص یارانه و موارد دیگر از تولید و توزیع پوشش های اسلامی حمایت کرد اما در نحوه اجرا یک مقدار هماهنگی و دلسوزی و البته مقداری غیرت دینی می‌خواهد که همه مجموعه‌های مسئول پای کار بیایند.

از سوی دیگر بر اساس آمار اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران، به طور کلی ۸۰ میلیون متر چادر مشکی نیاز کشور است که ۲۵ درصد آن به صورت قانونی از ژاپن، چین و کره جنوبی وارد کشور می‌شود، ۱۰ درصد تولید داخلی است و چیزی بالغ بر ۴۵ درصد به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که به نابسامانی‌های موجود در تولید و توزیع چادر مشکی ضریب می‌دهد.

در عین حال اما قوانین الزام آور دیگری وجود دارند که با اجرایی شدن صحیح آن‌ها می‌توان بخشی از کمبودهای موجود در حوزه حمایت از چادر مشکی را بر طرف کرد. 

طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت دولت و مجلس از چادر مشکی

تنها ۱۰ درصد چادر مشکی موجود در بازار تولید داخل بوده و ۴۵ درصد آن به صورت قاچاقی وارد کشور می‌شود

مثلا طبق آیین نامه راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور وزارت صنعت معدن و تجارت موظف به حمایت کامل حتی یارانه ای از واحد‌های تولیدی چادر مشکی است.

همچین وزارت صنعت معدن و تجارت طبق آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس مصوب تیر ۹۴ هیات وزیران موظف به حمایت کامل از کارخانه‌ها و تولید کنندگان لباس های منطبق با الگوهای اسلامی ایرانی به ویژه چادر مشکی و حتی متقاضیان تاسیس واحد‌های تولید چادر مشکی شده است.

بر اساس سیاست های کلان در امر گسترش حجاب و عفاف مصوب جلسه دوم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان نیز بازهم وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است حمایت ویژه‌ای از واحد‌های تولید چادر مشکی انجام داده تا قیمت آن به یک چهارم قیمت روز کاهش پیدا کند.

اما موضوع تدوام واردات چادر مشکی درحالی است که اولین شرکت تولید چادر مشکی سال ۹۹ بعد از ۱۰ سال تعطیلی کاملا خصوصی برای حمایت از تولید راه اندازی در شهرستان خوانسار اصفهان راه اندازی شده و به گفته محمد حیدری دبیرکار گروه تولید چادر مشکی اگر حمایت‌ها از این شرکت صورت پذیر تا بالای ۸۰ درصد امکان تولید پارچه چادر مشکی را در داخل داریم.

طرح «چادر کالای فرهنگی» همچنان روی هوا/ لزوم حمایت دولت و مجلس از چادر مشکی

حذف مالیات بر تولید چادر و یا اختصاص یارانه به این محصول از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به کاهش قیمت آن کمک کند

نهایتا اما بالا بودن قیمت چادر مشکی و عدم اختصاص یارانه به آن در کنار واردات غیرقانونی آن به صورت انبوه باعث شده تا هم تولیدکنندگان داخلی و هم مردم در این قضیه متضرر شوند.

ضرری که البته می‌تواند با تصویب طرح چادر کالای فرهنگی کمی جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لطفا پیگیری کنید
۱۲:۴۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
اکثر بدحجاب‌ها افراد بااخلاق هستند،اینطور نیست همه آنها بی اعتقاد باشند.متاسفانه شاهد هستیم ویدیوهایی در فضای مجازی پخش میشود که از برخورد نادرست گشت ارشاد با خانم های بدحجاب است.این خانم های بدحجاب هم شخصیت دارند هم خانواده.این درست نیست مثل یک خلافکار وسط خیابان جلوی انظار مردم با آنها برخورد شود.متاسفانه بعضی‌ها در رسانه‌ها از زنان بدحجاب با عناوین بدی یاد می کنند. در حالی که بیشتر زنان بدحجاب آبرومند و دارای اخلاق و اعتقادات مذهبی هستند. فقط در پوشش مشکل دارند که بیشتر آن به خاطر عدم توجه خود این افراد یا خانواده‌شان می‌باشد و یا بخاطر مانتو و شلوارهای موجود در بازار. وگرنه بیشتر زنان بدحجاب حتی نماز می‌خوانند و دارای اعتقادات و اخلاق و شخصیت خوبی هستند. درست نیست همه بدحجاب‌ها را بی اعتقاد بنامیم و تر و خشک را به یک چشم ببینیم.حجاب مقوله ای فرهنگی است.با زور و برخورد کسی با حجاب نشده.برعکس بدحجاب تر شده.فوری جلوی این برخوردها گرفته شود.گشت ارشاد فقط در حد توصیه اخلاقی جواب می دهد.با بازداشت افراد حجاب درست نمیشود.وضع الان نتیجه همین برخوردهای نادرست گشت ارشاد در دهه های گذشته و عدم کار فرهنگی است.اگر بجای همین گشت ارشاد کار فرهنگی را بیشتر میکردید نتیجه میگرفتید.بودجه گشت ارشاد را بدهید به مساجد تا به زنان بدحجاب محل بن خرید رایگان چادر و مانتو از فروشگاههای ویژه حجاب داده شود.با این کارهای تشویقی میتوانید وضع حجاب را درست کنید.حتی صدای اعتراض زنان با حجاب هم درباره عملکرد گشت ارشاد درآمده.باشگاه خبرنگاران لطفا موضوع را پیگیری کنید.این وضع برخورد باعث بدنامی اسلام و حجاب در بین دختران جوان میشود و وضع حجاب از همینم بدتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۶:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این همه بودجه فرهنگی به حوزه های علمیه اختصاص داده شده، ولی عملا هیچ کار فرهنگی تو این زمینه از حوزه نمی بینیم. فقط بلدند تو هفته حجاب و عفاف واسه حوزویان و زنان محجبه همایش بذارند و کلی هزینه ناهار و پذیرایی بدند و مقاله های تکراری و بی ارزش رو ارائه بدند که بگن ما تولید علم کردیم. آخه به چه درد میخوره این همایشها و نشستهای بی حاصل
تو رو خدا این بودجه رو از حوزه بگیرید ببرید واسه دخترا و پسرهای این مملکت خرج کنید. بخدا اگه دل این جوونا رو بدست بیارید اگه بیکاریشونو حل کنید اگه بانی ازدواج و خونه دار شدنشونو فراهم کنید کلی جوون رو از بزه و فساد و اعتیاد نجات دادید و یه عالمه نیروی جوان فعال رو به چرخه کار و تولید اضافه خواهید کرد و اون مشکلات فرهنگی هم حل میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدطاها
۱۶:۱۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با سلام
متی استعبدتم الناس وقد ولدتهم امهاتهم احرارا
از چه روی مردم را به بردگی گرفته اید ، حال آنکه از مادرانشان آزاد زاییده شده اند .

اینکه مسئله حجاب اجباری باشد ، اصلا صحیح نیست .
بگذارید مردم خودشون انتخاب کنند.
انتخاب حق مردمه .
این که بخواد بیرون اومدن ی تار مو ایمان افرادی رو به خطر بندازه ، همون بهتر که اصلا دینی این چنین نباشه .
دیانت زمانی ارزش داره که به حقوق فردی هر شخص احترام گذاشته بشه .
در بسیاری از کشورهایی که حجاب آزاده ، هنجارشکنی (افراط در بی حجابی ) جرم محسوب میشه .
در ایران هم بگذارید هر جور هر کس دوست داره لباس بپوشه .
مثل زمان های قدیم که چادری در کنار غیر چادری و بی حجاب در کنار هم بودند نه در مقابل هم .
ربطی هم به نوع حکومت نداره مردم رو بدون اجبار آزاد بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دخالت در نوع حجاب فقط باعث درگیری بین مردم عادی کوچه بازار میشه چکار دارین به حجاب چه باحجاب چه بی حجاب مشکل ملت تورم و بیکاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
هزار بار رهبری اعلام کرده اجازه ندهید جامعه دو قطبی شود ولی معلوم نیست چرا یک عده خائن از درگیری مردم لذت می برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام خواهر گرامی
چرا به همه توهین می کنی و همه را متهم به مافیای تولید می کنی , اگر تو نیاز به چادر نداری نه پوش ، ولی اکثر خانمها اگر چادر ارزان باشد از چادر استفاده می کنند ، من خودم هم چادری هستم و افتخار می کنم که به عنوان یک زن مسلمان از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) پیروی می کنم . من که شما را نمی شناسم ،لطفأ شما هم اگر دوست داری چادر به پوش و مطمئن هستم که چادر هم به شما می آید و اگر هم چادر دوست نداری،همانقدر که از مانتو درست و روسری یا مقنعه برای حفظ حجاب و پیروی از راه حضرت زهرا (س) و حرمت خون شهدا حجابت را رعایت می کنی از شما هم ممنون
و سپاسگزارم.
با تشکر خواهر دینی تو






استفاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سیاست زور وتهدید سیاست شکست خورده ای هستش هر چقدر به اجبار به حجاب اجباری داشته باشین بیشتر مردم رو دارین از این پوشش خارج میکنین چرا تو این ۴۳سال متوجه نشدین ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دولت می تواند جلو بی حجابی را بگیرد .کارکنان زن در ادارات باچادر ارباب رجوع بی حجاب کارش انجام نشود هر خودروی چه شخصی و خصوصی تاکسی و زن بی حجاب سوار کند صد هزار تومان جریمه مدرسه دانشگاه بی حجاب وبا مانتو ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
طالبانی ها از تو دل رحمترن جای نفس نزاشتی دیگه.خخخ
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چی خوردی که اینقدر زرنگ شدی ،به ما هم بگو ای بلا!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام این منش حصرت علی علیه السلام نیست، اگر شیعه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دور انداختن چادر به علت گرونی چادر نیست, لباسهایی که تحت عنوان مانتو در بازاره از نظر قیمت تفاوتی با چادر ندارن البته اگه گرانتر نباشند.
قرآن حدود پوشش را بیان کرده, نه مدل و شکل ان را, پس بیاید پوشش اسلامی که شامل ظاهر و باطن برای مردان و زنان است را با استفاده از آیات و روایات برای جامعه با عقلانیت باز کنید, و مردم اگر به اصل پوشش ایمان بیاورند, شکل و مدل ان را با سلیقه خود و با رعایت حدود انتخاب می کنند. خدا یا ما را از هرچه افراط و تفریط است برهان و در خط اعتدال قرار ده امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام مساله پوشش متعارف و اسلامی در مملکت با قوانینی که مبنای آن سلایق مسئولین می باشد حل شدنی نیست, هر چه بر چادر اصرار بیشتری شد زنان از پوشش درست دورتر شدن, هر چه پوشش به سمت مد و مدگرایی رفت, اوضاع پوشش زنان بدتر شد, تا جایی که برداشتن چادر عکس العملی در مقابل نظام جمهوری اسلامی شده, پوشش نامناسب در میان تمام اقشار جامعه حتی متشرعین وارد شده, سالها است کار فرهنگی بر مبنای عقلانیت و قرآن و عترت در این زمینه انجام نشده, با گشت ارشاد نه تنها مساله پوشش مناسب حل نخواهد شد بلکه بسیاری از معتقدین و رعایت کنندگان پوشش اسلامی نیز ناراضی و معترص خواهند شد. کار فرهنگی با تبلیغ و کارهای نمادین متفاوت است. وقتی ارزش زنان جامعه به چهره و لباس و اندام, ... باشه و دیدگاه مردم نسبت به زن انسانی نباشه, کاری از پیش نخواهیم برد, وقتی مردان جامعه از قوانین پوشش در اسلام به درستی خبر اگاه نیستند و یا به زیبایی های ظاهری زنان بیش از حد توجه دارند, و ... چگونه می توان این بی حیایی و بی عفتی را در جامعه کمرنگ کرد؟ باورها و اندیشه های مردم با احکام و دستورات الهی در تضاد و تناقض است. کار فرهنگی احساساتی, جناحی, زمانی, .... بی نتیجه خواهد بود. و متاسفانه کارهایی که در این ۴ دهه درباره پوشش شده نه تنها موجب ترویج پوشش اسلامی نشده بلکه بی حیایی و بی عفتی را را در جامعه امری عادی و طبیعی و درست جلوه داده. خواهش می کنیم راه های اشتباه گذشته را تکرار نکنید. رسانه ملی نقش بسزایی در ترویج عفاف و بی عفافی داره, پوشش اسلامی فقط زدن یک چادر نیست انهم با آرایش های غلیظ و رفتارهای سبک و جلوه گر...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شک نکنین که مافیای تولید و تجارت چادر مشکی پشت قضیه هستند ،که خاک تو سرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چادر مجانی بدبد همه بپوشن یک چادر یک میلیون در میاد چطور مردمی که ندارند بخرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کاهش قیمت چادر برای چادریها مهمه ولی اون غربزده ای که مانتو جلوباز میخره مشکلش گرونی چادر نیست حجاب براش بی ارزشه وگرنه میتونه خودش به مانتوش سگک بدوزه،می تونه پارچه به خیاط بده مانتو براش بدوزه!!
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با چادر و یا بی چادر با حجاب یا حجاب اجباری مشکلات معیشتی مردم بیکاری جوانان
اختلاس مسئولین و..... حل نمی شود
حجاب باید به همه پرسی گذشته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اقا دستور بدهید مثل طالبان برسر حانمها گونی بکشند خیال همه راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چادر عربی تولید ژاپن واسه اینه ایرانی با حجاب باشه.طنز خبری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چرا حجاب رو فقط در چادر می بینین ...من خودم مانتو تن میکنم ولی حجاب رو رعایت میکنم متاسفم برای این افکار غلط که فکر میکن حجاب فقط به چادر هست حجاب باید در عقل .زبان .رفتار. کردار باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
جا پاشون محکم نیست وگرنه با مردم مثل طالبان رفتار میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چادر پیشکش ی مانتو بدرد بخور بدید توی بازار که اونای که میخان لباس محجوبی داشته باشن بتونن گیر بیارن والا کلا عکس شده جای اینکه توی مملکت اسلامی لباس محجوب بیشتر باشه همش چیز هایی هست که بیشتر ب ی تیکه پارچه شبیه تا مانتو معلوم نیست توی این مملکت چه خبره به جای اینکه با لباس های محجوب متنوع و شیک وزیبا خانوما را به حجاب ترغیب کنن ی مشت لباس لخت و نامناسب ریخته توی بازار بعد از اون ور هم با اعمال زور بدتر مردم رو از دین زده میکنن
Netherlands
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
غلط کرده هر کس که چادر را تحمیل کند حد حجاب را مطهری اعلام و امام تایید کرده است تمام بی شعوریها و افراطهای کج اندیشانه بوده که حجاب را به اینجا رسانده است تفکر ایده الیستی در هر موضوعی اوج نفهمی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
برای قیمت بالای چادر مشکی یه کاری بکنید از این ور میگید رعایت حجاب ولی عوضش هیچ کاری انجام نمیدید باید چادر رایگان توزیع کنید
Germany
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با چادر و یا بی چادر با حجاب یا حجاب اجباری مشکلات معیشتی مردمبیکاری جوانان
اختلاس مسئولین و..... حل نمی شود
حجاب باید به همه پرسی گذشته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام
چادر هم یکی از کالاهای مهم و اساسی است ،که خانمها به آن نیاز دارند ولی متاسفانه سالهاست که هیچ بهایی به آن داده نمی شود و روز به روز قیمتها خیلی گرانتر می شود و ممکن است در یک خانواده چند نفر از آنان خانم و دختران خانواده تشکیل دهند،اما به خاطر گرانی چادر همه آنها نتوانند چادر بپوشند و حتی مانتو ها و روسریها هم خیلی گران شدند و متا سفانه همین گرانی چادر و مانتو و روسری باعث شده که خیلی‌ها از پوشش مناسب خودکاری کنند و با هر نوع لباسی در جامعه ظاهر شوند ،از این گذشته مدلهای مانتو خیلی بد سلیقه و از روی عمد یقه باز و بدون دکمه و کوتاه تهیه شده که وقتی خانمها برای خرید مانتو به فروشگاه ها سر می زنند نمی توانند یک مانتو خوب خرید کنند و باید ساعتها حیران و سر گردان در خیابانها و فروشگاه ها به دنبال مانتو بگردند آنوقت هم دست خالی به خانه بر می گردند ، تورم و گرانی چادر و مانتو
و روسری از یک طرف و بد سلیقگی در دوخت و تولید مانتو از طرف دیگر باعث
فاصله گرفتن از حجاب شده است
آن وقت مقصر کیست ،لطفأ مسؤلین هم از تولیدکنندگان چادر حمایت کنند و برای پایین آوردن قیمت چادر و مانتو و روسری یارانه و هر کاری که لازم است انجام دهند ،تا این مشکل حل شود ،ضمنأ نظارت بر
روی تولیدات مانتو و لباسها لازم و ضروری است .
آنها باید خدا و فردای آخرت هم در نظر بگیرند ، و هر کاری که باعث قرب الهی به خدا می شود انجام دهند ، زیرا اجر و پاداش الهی دارد و اگر هم نتیجه کارهای ما باعث دوری از خدا و موجبات گناه شود باز هم بر گردن ماست .
زیرا هر مسئو لی که هر تصمیمی برای مردم می گیرد باید اول خوب دقت کند و به عواقب آن بیندیشد و قبل از هر کاری
رضای خدا را در نظر بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
چادر واقعا چیز مزخرفیه و پدر زنا رو درمیاره و خطرناکم هست چون لای در و چرخا گیر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
لعنت الله علی القوم الظالمین
آخرین اخبار