آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان به هیئت دولت فرستاده شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در کمیته آن به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیئت دولت ارجاع شده است.

آقای مهدی اسماعیلی گفت: آیین نامه رتبه بندی معلمان در هیئت دولت پس از اظهار نظر سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و نهادهای تخصصی و کارشناسی دیگر تصویب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش دیروز از قرارگرفتن آیین نامه اجرایی رتبه بندی در دستور کار کمیسیون امور عمومی و اداری دولت خبر داد.

آیین نامه اجرایی اولیه نظام رتبه بندی معلمان و تعیین امتیازبندی‌ها و صلاحیت‌های معلمان در آن با انتقادهایی مواجه شد که گفته می‌شود تاکنون بیش از ۲۰ بار ویرایش شده است.

در این آیین نامه، شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه امتیازبندی شده که در شایستگی عمومی تا ۳۰۰ امتیاز می‌‎توان دریافت کرد.

در نسخه اولیه فرایند رتبه‌بندی، مؤلفه‌هایی مانند مسئولیت پذیری، رعایت حجاب و پوشش اسلامی متناسب با شأن معلمی، داشتن روحیه جهادی و تحول‌گرایی، تعهد و تعلق سازمانی، مهارت ارتباطی و تعامل سازنده با ارکان تربیت، باور و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلاب اسلامی از در معیارهای شایستگی عمومی قرار گرفته است.

ستاد تربیتی شورای مدرسه، گروه‌های آموزشی، راهبران آموزشی انجمن اولیا و مربیان مرجع ارزیابی این مؤلفه‌ها تعیین شده بودند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
والله من با 24 سال سابقه ما هرچه دیدم همکارانی که نمونه شدن افرادی بودن که ازاول سال تا آخرش دنبال امتیاز وبرگه وتشویق ومسابقه کلا مربوط به شخص خودشون وآب زیرکاه کلاساشون راباید ما بدبخت اداره می کردیم. خدا گواه من 24 سال فقط انرژیم راتوکلاس گذاشتم نه دنبال غیبت وصحبت و.. پشت سراین واون بودیم نه چیزی ازهرمدیرو دانش آموزی که بپرسن می پرستن من را ولی هیچ مدرک یا چیزی برای این همه جون کندن ندارم حالا اونهایی که دنبال این چیزها بودن بیاوببین آخرسرهم همونها بالاترین امتیازهارا میارن. البته خداراضی باشه چه کنیم عمرمون گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بمب اتم می خواستید بسازید اینهمه طول نمیکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
معلم نمونه کشوری چند سال بود جمع شده بود والان چطور انتخاب شدند چون باید برای معلمان نمونه استان فراخوان بدن آنها مدارک بیارن و از بین آنها معلم نمونه کشوری انتخاب میشود و امسال روال قانونی برای معلم کشوری انجام نشده به احتمال زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو سامانه ضمن خدمت ثبت نام می کردین . اصلا معلوم هم نبود چجوری خخخخخخخخخخخخ. بعد تو اداره هم خیل یها برای همکاران و کسانی که نفوذ داشتن تو اداره از طریق نمایندگان مجلس و فرمانداری و شو را و شهرداری و غیره خودشون براشون پر کردن و امتیاز دادن و شدن معلم نمونه خخخخخخخخخخخخخخخخخ. تازه یه جور هم باید سر معلم ها را به خاطر انجام ندادن رتبه بندی شیره می میالیدن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار