مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تعلیق پروانه یک شرکت متخلف سیلندر پر کنی گاز مایع در کرمانشاه خبر داد.

مهدی حسین پور گفت: ایمنی سیلندر‌های گاز مایع مشمول استاندارد اجباری و تحت نظارت کامل این اداره کل است.

حسین پور گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت استاندارد‌های ملی در خصوص ایمنی شیر و سیلندر در چرخه توزیع گاز مایع، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر عملیات بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر با حضور شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده انجمن گاز مایع در استان تشکیل شده تا بر حسن اجرای آن نظارت کند.

به گفته حسین پور، خدمات جایگاه‌ها و تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع، طبق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، اجباری بوده و تولید، تمرکز، عرضه و فروش مخازن گاز مایع، بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ممنوع است و مراکز خدمات سیلندر پرکنی گاز مایع فاقد علامت استاندارد ایران باید به سرعت برای دریافت مجوز‌های استاندارد اقدام کنند.

 سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای واحد‌های سیلندر پرکنی و جایگزینی شیر و سیلندر گاز مایع یکی از اساسی‌ترین وظایف کمیته مرکزی است، در سال جاری تعداد ۶۸۰۰ سیلندر‌های اسقاطی و تعمیری به مراکز ذوب ارسال شده و همچنین ۱۲۰۶ مورد تست هیدرواستاتیک از خودرو‌های دوگانه سوز انجام گرفته شده است.

 شهروندان در صورتیکه از استاندارد بودن سیلندر‌های گاز مایع و سوپاپ اطمینان ندارند می‌توانند گزارش ها را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و همچنین تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.