بارگیری کامل هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بارگیری کامل یک هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان و ورود به فاز تثبیت لجن خبر داد.

حسین آذرتکین گفت: بخش لجن فعال تصفیه خانه فاضلاب همدان سال گذشته همزمان با هفته دولت، پیش راه اندازی شد .

او گفت: تزریق اولیه (آزمایشی) لجن به هاضم‌های بی هوازی در خرداد ماه سال جاری آغاز شد که مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده ۲ هاضم با ظرفیت ۱۷ هزار و ۴۳۷ متر مکعب باید به طور کامل بارگیری شود که هم اکنون بارگیری یکی از هاضم‌ها به طور کامل انجام شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه تزریق ورودی لجن نمی‌تواند چندان پرسرعت باشد، افزود: پس از تزریق کامل لجن به هاضم، پروژه وارد مرحله آبگیری خواهد شد که پس از این مرحله لجن خشک آماده استفاده می‌شود.

آذرتکین با بیان اینکه دفع پسماند یکی از معضلات زیست محیطی است تصریح کرد: با تبدیل لجن خشک به کمپوست بخشی از مشکلات رفع و کمپوست تولید شده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و با وارد مدار شدن هاضم یک، هاضم دوم نیز آماده بارگیری می‌شود.

او گفت: با تولید گاز متان ظرف یک ماه آینده، تصفیه خانه فاضلاب همدان به طور ۱۰۰ درصد به اهداف پیش بینی شده خود خواهد رسید.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بهره برداری از بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب و جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های شهر ۲ برنامه اصلی شرکت آب و فاضلاب در سال جاری است.

بر اساس آخرین آمار استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

هاضم بی هوازی به مجموعه فرآیند‌های بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی گفته می‌شود که بدون حضور اکسیژن صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.